سری مطالب آشنایی با چهره‌های پشت پرده و فعالان پرستاشاپ!

 

آشنایی و مصاحبه با فعالان پرستاشاپ ...

ما در پرستافا در تلاش هستیم تا ارتباط جامعه کاربری و فعالان حوزه پرستاشاپ را تقویت نماییم چرا که معتقدیم یک جامعه کاربری پویا و فعال می‌تواند رشد این اکوسیستم را افزایش داده و موفقیت را برای همه افراد فعال آن حوزه تضمین نماید!

در همین راستا در تلاش هستیم تا به مرور سری مطالبی را در این زمینه منتشر نماییم، که امیدواریم بتواند کمکی در تحقق این هدف در حوزه پرستاشاپ نماید!


مشارکت کنندگان پرستاشاپ :Andrej Staš

یک اجتماع متن باز (open source) بسیار فراتر از ارسال چند Pull Request توسط افراد ناشناس است. از این جهت، برای شناخت بهتر افرادی که زمان و تخصص خود را در پروژه پرستاشاپ صرف کرده‌اند، بخشی در وب سایت رسمی پرستاشاپ برای این منظور راه‌اندازی شده است که در آن با مشارکت کنندگان و متخصصین حوزه پرستاشاپ در تمام سطوح آشنا می‌شوید. این هفته با Andrej Staš ملاقات کرده و سعی می‌کنیم که بیشتر با این تیم، فعالیت‌ها و موفقیت‌هایشان آشنا شویم. پس با پرستاشاپ فارسی همراه باشید.

سلام آندره  می توانی کمی درباره خودتان برای ما توضیح دهید؟

سلام خاویر من یک نویسنده در حوضه ی IT هستم که چندین پروژه را انجام داده ام که یکی از آنها مرتبط با پرستاشاپ بوده است که تا سال 2012 در حال فعالیت بوده است. من همچنین از مسافرت کردن،خواندن کتاب،مطالعه زبان های جدید ، و ساختن مکان های کاری جدید خوشم می آید .

در چه زمانی و چرا تصمیم به همکاری با پرستاشاپ گرفتید؟چه چیزی باعث اشتیاق شما برای این کار شد؟

اولین باگ که در اواخر سال 2016 در حالی که ما بر روی ویرایشگر متن پرستاشاپ 1.7 کار می کردیم وهمکارمن هم درحال توسعه چندین ماژول برای صفحه اصلی بود رخ داد.ما تمامی باگ هایی را که خود کسب و یا از طریق مشتریان خود دریافت کرده بودیم را یادداشت کردیم.ما می‌خواستیم بهترین قالب ها، ماژول ها وهمچنین تجربیات گران بهایی را به مشتریان مان انتقال دهیم. ما باید برخی از قسمت های پرستاشاپ را کنترل می کردیم تا بتواند بی نظیر عمل کند کمک به توسعه پرستاشاپ در واقع قسمتی از برنامه کاری ما می‌باشد.

شما در Forge بسیار فعال هستید بطوری که همیشه چندین تیکت در اعتبارت دارید آیا شما تا به حال درباره ی حل مشکلاتت در Github  فکر کرده ای؟

بله ولی به فکر این موضوع هم هستم ولی تا الان موفق به استفاده از آن نشدهام البته فکر کنم در مرحله بعدی کارم بتوانم از آن استفاده کنم.

آیا حرفی با کسانی که برای اولین بار با پرستاشاپ آشنا شده اند داری؟

زمانی که شما به مشکلی بر می خورید شما تنها دو راه حل دارید یا اینکه آن را بپذیرید یا می توانید آن را تغییر دهید اگر شما اشکالی در پرستاشاپ پیدا کردید من پیشنهاد می کنم که حتما ان را گزارش دهید این می تواند کمکی برای دیگران باشد و می تواند مقدار زیادی وقت صرفه جویی کند.

به نظر شما از چه راهی مشارکت در پرستاشاپ می تواند توسعه پیدا کند؟

به نظر من Forge ایده آل ترین سیستم برای رهگیری باگ ها در پرستاشاپ است ولی رابط کاربری آن زیاد برای کاربران تازه وارد اسان نیست بلکه بسیار سخت است.باید اضافه کردن باگ ها برای کاربرانی که اطلاعات فنی کافی در این زمینه ها ندارند ساده تر باشد.همچنین پس از اضافه کردن یک اشکال جدید، بازخورد بیشتری دریافت خواهید کرد. در حال حاضر یک تیکت برای ماه ها باز می ماند و هیچ جوابی دریافت نمی شود..

بهترین چیزی که شما با هممکاری کردن در پروژه های متن باز یاد گرفتید چه بود ؟

چه زمانی شما در پروزه متن باز شرکت کردیدبه نظر می آید شما می خواهید به توسعه دهندگانی هزاران کیلومتر از شما دورند کمک کنیدولی در واقع شما به خودتان کمک کرده اید تا در آیند ه پروژه بهتری داشته باشید.

با تشکر از شما آندره عزیز از این که در مصاحبه این هفته ما شرکت کردی از تو متشکریم.

 

مصاحبه کننده: آقای Xavier Borderie از مدیران ارشد پرستاشاپ

منبع:وبلاگ رسمی پرستاشاپ

مطالعه مصاحبه قبلی: مشارکت کنندگان پرستاشاپ : Nick Zampriei

با احترام و آرزوی موفقیت و سلامتی