با سلام و درود فراوان خدمت شما

 

زمان زیادی از انتشار پرستاشاپ 1.7 میگذرد اما هنوز پرستاشاپ 1.7 حتی در نسخه انگلیسی و رسمی آن نیز مشکلات زیادی دارد. از ناسازگاری قالبها و ماژولها و کمبود آنها که بگذریم حتی در زمینه امکانات هسته نیز کمبودهایی را دارد.

همانطور که میدانید برای اولین بومی سازی پرستاشاپ 1.7 در ایران توسط پرستافا انجام شد و به درخواست تیم پرستاشاپ نسخه ای از این ماژول نیز برای تیم رسمی پرستاشاپ ارسال گردید.

مفتخریم اعلام کنیم باز هم برای اولین بار در ایران یکی از بزرگترین مشکلات پرستاشاپ 1.7 یعنی واحد پولی تومان پرستافا برطرف گردید.

همانطور که می دانید به کمک ماژول پرستاپلاس به راحتی میتوانید از پلاگین های ویژه و کاربری پرستاشاپ استفاده نمایید. پرستاپلاس یک بستر مناسب برای توسعه سریع و آسان پرستاشاپ بوده و برای اولین بار در جهان قابلیت برخورداری از پلاگین ها توسط پرستاپلاس برروی پرستاشاپ امکان پذیر شده است!

اگر با پرستاپلاس آشنا نیستید ...

اگر هنوز با پرستاپلاس آشنا نیستید یا اطلاعات کمی در این رابطه دارید، توصیه می کنیم ابتدا این مقاله را در در رابطه با پرستاپلاس مطالعه نمایید ، در این مقاله گفته ایم چرا باید از پرستاپلاس استفاده کنیم!

پس از مطالعه میتوانید از صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی  آخرین نسخه را دانلود و بر روی پرستاشاپ خود نصب نمایید!

 

مشکلات پرستاشاپ 1.7

همانطور که قبلا در پرستافا بیان کرده ایم پرستاشاپ 1.7 مشکلات متعددی داشته خوشبختانه امروز بخش مهمی از این مشکلات برطرف گردیده است!

  1. کمبود ماژولها و قالبهای سازگار با پرستاشاپ 1.7 به خصوص عدم سازگاری ماژولهای مهم
  2. مشکل راستچین و ظاهر مدیریت و قالب پیشفرض (که خوشبختانه با پرستاپلاس برطرف شده!)
  3. مشکل واحد پولی تومان (که این مشکل نیز امروز با پرستاپلاس برطرف گردید! )
  4. مشکل تاریخ و تقویم جلالی

پیگیری پرستافا برای واحد پولی تومان

می توان یکی از مهمترین نواقص پرستاشاپ 1.7 نسبت به 1.6 را عدم امکان شخصی سازی واحدهای پولی دانست! در واقع در نسخه 1.6 میتوان واحدهای پولی دلخواه و غیر رسمی مانند تومان ایجاد کرد اما در نسخه 1.7 صرفا از بین واحدهای پولی استاندارد، یک واحد پولی را انتخاب نمود!

از آنجا که در ایران واحد پولی ریال رسمی است بنابر این در حال حاضر نمی توان از واحد پولی تومان در پرستاشاپ نسخه 1.7 استفاده نمود ، شاید این دلیل را مهمترین دلیل برای مشکلات فعلی پرستاشاپ 1.7 دانست چرا که ظاهر و راستچین سازی پرستاشاپ 1.7 با بومی ساز پرستاپلاس به صورت کامل برطرف شده ولی این مشکل در هسته پرستاشاپ وجود دارد!

تلاش های انجام شده برای رفع مشکل واحدهای پولی پرستاشاپ 1.7

این مشکل اگر چه در بخش گفتگوی توسعه دهندگان پروژه RTL مطرح شد ومورد بحث قرار گرفت و تیم پرستاشاپ نیز این اشکال را به دلیل عدم پیش بینی این موضوع رخ داده را تایید نموند ، با این حال ما در پرستافا تلاشمان را برای رفع این مشکل انجام داده و پیگیری های بیشتری را انجام دادیم!

پرستاشاپ در نسخه 1.7 تمامی اطلاعات مربوط به بومی سازی به خصوص واحدهای پولی را از CLDR دریافت میکند. این وبسایت یک مخزن ویژه داده های محلی مانند زبان ، اعداد و سایر واحدها از جمله واحدهای ارزی ، حجم ، جرم ، مسافت و غیره بر اساس کشور و استانداردها میباشد!

ما در پرستافا با گردانندگان این پروژه بین الملی تماس گرفتیم و به آنها در مورد واحدهای پولی در ایران و مشکلات آن توضیحاتی را ارائه نمودیم و از آنها در مورد شرایط افزودن واحد پولی تومان توضیحات خواستیم ، که در نهایت آنها بیان نمودند که آنها بر اساس دستورالعمل سازمان بین المللی استاندارد سازی و طبق ISO4217 عمل نموده و مستقیما نمیتوانند در اطلاعات محلی و کشورها تغییراتی را ایجاد نمایند!

بنابر این تا زمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران ، واحد پولی تازه رسمی شده تومان را به سازمان ISO اطلاع خواهد داد ما میبایست به دنبال راهکار دیگری در هسته پرستاشاپ برای واحد پولی «تومان» باشیم!

پلاگین واحد پولی تومان

پرستاشاپ در نسخه های اولیه 1.7 امکان ایجاد واحد پول سفارشی را حذف کرده و صرفا اجازه انتخاب واحدهای پولی رسمی را قرار داده بود! اگر چه این اشکال در نسخه های آتی برطرف خواهد شد اماتا این لحظه که نسخه 1.7.2.2 منتشر گردیده هنوز این قسمت از هسته پرستاشاپ این مشکل بزرگ و مهم را دارد!

مفتخریم و خوشحالیم که اعلام نماییم که با نصب یک پلاگین پرستاپلاس میتوانیم موقتا نیاز خود را برطرف نموده تا به صورت رسمی این امکان در نسخه های منتشر شده پرستاشاپ قرار گیرد!

نصب و استفاده از پلاگین تومان در پرستاشاپ 1.7

پلاگین تومان صرفا برای پرستاشاپ 1.7 تهیه شده و سازگار با نسخه 1.7.0 تا 1.7.3 میباشد و سایر نسخه ها مانند 1.6 امکان استفاده از این پلاگین را نخواهند داشت چرا که در هسته پرستاشاپ 1.6 امکان ایجاد واحدهای پولی سفارشی وجود دارد!

انتظار داریم از نسخه 1.7.3 امکان اضافه کردن تومان به صورت پیشفرض ایجاد گردد اما تا آن موقع این پلاگین موقتا میتواند نیازها را برطرف نماید.

در نسخه 1.7 با کلیک برروی دکمه دانلود در مدیریت پلاگین های پرستاپلاس میتوانید به راحتی پلاگین تومان را دانلود نمایید!

در نهایت با کلیک برروی دکنه نصب میتوانید به راحتی پلاگین را برروی پرستاشاپ نصب نمایید!

برای تنظیم واحد پولی تومان کافی است مانند پرستاشاپ 1.6  عمل نمایید برای اینکار وارد منوی بین المللی > ارزها شده و مانند تصویر زیر واحد تومان را اضافه می نمایید!

پس از ذخیره واحد پولی تومان، با کلیک بروی گزینه فعال در فهرست ( قرمزرنگ) واحد تومان را فعال نمایید:

در نهایت مانند پرستاشاپ 1.6 از بخش بومی سازی واحد پیشفرض را تومان کنید:

در نهایت به فهرست ارزها بازگشته و طبق تصویر زیر تنظیمات نهایی را انجام میدهیم!

کش پرستاشاپ و کش مرورگر خود را پاک نمایید و سپس صفحه اصلی فروشگاه خود را باز کنید :

تبریک میگوییم ، واحد پولی تومان به پرستاشاپ شما افزوده شد!

دموی پرستاشاپ 1.7  ( برای نمایش مشاهده، واحد پولی تومان را از هدر فروشگاه انتخاب کنید)

سخن آخر …

پرستاشاپ 1.7 باز هم یک قدم رو به جلوی دیگر برداشت و شاید بتوانیم بگوییم شمارش معکوس برای استفاده از آن آغاز شده است!

اگر چه این اتفاق خوب به واسطه پرستاپلاس و پلاگین های شگفت انگیز آن رقم خورده و امروز پرستاشاپ 1.7 آماده تر از هر زمان دیگری است اما همچنان توصیه میکنیم از پرستاشاپ 1.6 برای فروشگاه خود استفاده نمایید.

اگرچه خوشبختانه فضای مناسب برای بررسی امکانات و آهسته قدم برداشتن برای استفاده از پرستاشاپ 1.7 در آینده با کمک پرستاپلاس آماده شده و میتوانید از همین حالا برنامه ریزی خود را آغاز نمایید!

خوشحالیم که در کنار شما برای پیشرفت و توسعه کسب و کارهای جوان و نوپای ایران عزیزمان تلاش میکنیم و مفتخریم که افتخار این گام ها نصیبمان شده است!

امیدواریم از پلاگین های شگفت انگیز پرستاپلاس لذت ببرید!

 

با احترام فراوان

تیم توسعه پرستافا