با سلام و درود فراوان خدمت شما

امروز مفتخریم اعلام کنیم یک پلاگین رایگان دیگر برای پرستاشاپ منتشر می گردد! با کمک این پلاگین میتوانید QRCode های سفارشی را در فروشگاه خود قرار دهید!

همانطور که مطمئنا تا کنون متوجه شده اید، به کمک پرستاپلاس میتوان از امکانات ویژه و کاربردی در پرستاشاپ به کمک قابلیت پلاگین ها استفاده نمود! اگر در مورد شگفت انگیز ترین ماژول پرستاشاپ در جهان چیزی نمیدانید توصیه میکنیم ابتدا در مورد پرستاپلاس مطالب گذشته را مرور کنید!

اگر با پرستاپلاس آشنا نیستید ...

اگر هنوز با پرستاپلاس آشنا نیستید یا اطلاعات کمی در این رابطه دارید، توصیه می کنیم ابتدا این مقاله را در در رابطه با پرستاپلاس مطالعه نمایید ، در این مقاله گفته ایم چرا باید از پرستاپلاس استفاده کنیم!

پس از مطالعه میتوانید از صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی  آخرین نسخه را دانلود و بر روی پرستاشاپ خود نصب نمایید!

QRCode چیست ؟!

به نقل از دانشنامه ویکیپدیا:

رمزینهٔ پاسخ سریع یا QR Code یک رمزینه ماتریسی (یا بارکد دوبُعدی) است که می‌توان آن را با پوینده‌های QR، تلفن همراه دوربین‌دار و تلفن هوشمند بازخوانی کرد. این بارکُد دربردارندهٔ چیدمانی از نقطه‌های مربع‌شکل ِ سیاه‌رنگ (با نام ماژول) بر روی زمینهٔ سفید است. دادهٔ نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، پیامک، شماره تلفن، اطلاعات کارت ویزیت یا دادهٔ دیگری باشد.

بنابر این به طور خلاصه میتوان کیوآر کد را یکی از راههای ارتباط و تبادل اطلاعات بین دستگاهها به خصوص گوشیهای هوشمند دانست! به کمک آن میتوان لینک یا متن یا هر رویدادی را در دستگاه کاربر فعال نمود که در ادامه نمونه ای از آنها را بیان خواهیم نمود!

پلاگین رایگان QRCode برای پرستاشاپ با پرستاپلاس

اگر برروی فروشگاه ساز پرستاشاپ خود پرستاپلاس را نصب کنید میتوانید از امکانات متعدد این ماژول ویژه استفاده نمایید ، هم اکنون پلاگین رایگان QRCode نیز در دسترس و برای استفاده است!

به کمک این پلاگین میتوان در جایگاههای مختلف QRCODE مورد نظر خود را به راحتی درج نمایید که به صورت پیشفرض لینک صفحه محصول درج گردیده اما میتوان از کیوآر کدهای صفحه سفارشی نیز استفاده نمود!

پلاگین QRCode صفحه محصولات (با قابلیت استفاده در تمام صفحات فروشگاه)

ابتدا بگوییم که این پلاگین اگر چه ویژه صفحه محصولات است اما میتوان در هر نقطه از فروشگاه خود از آن استفاده نمایید!

این پلاگین به صورت پیشفرض در چند هوک صفحه محصول قابل استفاده است اما همزمان خروجی html را برای استفاده در تمامی نقاط فروشگاه فراهم می نماید!

به صورت پیش فرض این پلاگین لینک صفحه محصول را در داخل QRCode قرار میدهد اما در صورت تمایل میتوان از دهها ویژگی سفارشی دیگر استفاده نمود تنها کافی است که در فیلد QRCode سفارشی مقدار دلخواه را وارد نمایید!

کیوآر کد سفارشی!

همانطور که عنوان شد به صورت پیشفرض لینک صفحه محصول درون QRCODE درج میشود اما میتوان از کیوآر کدهای سفارشی زیادی استفاده نمود که هر کدام از آنها میتوانند یک اپلیکیشن و کار خاص را در دستگاه کاربر فعال نمایند به عنوان مثال صفحه ای خاص از یک اپلیکیشن را باز نمایند یا SMS یا ایمیل ارسال کنند و یا اطلاعات تماس شما برای آنها ارسال شود و مواردی از این دست! در زیر چند نمونه از این قابلیتها به صورت خلاصه بیان میشود!

برای فعال کردن اپلیکیشن ارسال پیامک در گوشی کاربر تنها کافی است این متن با شماره مورد نظر را وارد نمایید:

یا میتوان همزمان یک پیام را نیز درج کرد:

برای فعال کردن تماس تلفنی:

برای ارسال ایمیل :

حتی میتوان یک اکتیویتی (فعالیت) خاص از اپلیکیشن های مختلف را به کمک QRCODE فعال نمود به عنوان مثال به کمک این کد صفحه دانلود اپلیکیشن دیجیکالا را در مارکت کافه بازار فعال در دستگاه کاربر درخواست میکنیم:

اینها تنها چند نمونه از کاربردهای QRCode بوده و شما میتوانید از دهها امکان و کاربرد دیگر برای این منظور استفاده نمایید!

شخصی سازی قالب نمایش صفحه محصولات

اگر تمایل به شخصی سازی نمایش دارید بدون دستکاری هر کدی میتوانید با استفاده از CSS سفارشی این کار در تنظیمات این پلاگین به راحتی این کار را انجام دهید. ( ممکن است در صورت آپدیت ممکن شخصی سازی شما حذف شود)

اما در صورتی که میخواهید کد html قالب را نیز تغییر دهید و همچنین شخصی سازی های شما حفظ شوند با این ترفند میتوانید از قالب شخصی سازی شده استفاده نمایید.

قالب نمایشی در صفحه محصولات در مسیر زیر قرار داد:

برای این منظور یک فایل جدید در این مسیر بسازید و محتوای فایل قبلی را با شخصی سازی های خود در این فایل قرار دهید:

با این کار قالب از فایل جدید فراخوانی شده و اگر پلاگین در آینده آپدیت شود، شخصی سازی های شما حفظ خواهد شد!


نصب و استفاده از پرستاپلاس و پلاگین های کاربردی آن ...

برای نصب و استفاده از ماژول شگفت انگیز پرستاپلاس و استفاده از پلاگین های کاربردی آن تنها کافی است که از صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی  آخرین نسخه را دانلود و بر روی پرستاشاپ خود نصب نمایید!

سپس در صفحه مدیریت پلاگین های پرستاپلاس به صورت مستقیم میتوان هر پلاگین با یک کلیک دانلود و نصب کنید!

 

امیدواریم از پلاگین های شگفت انگیز پرستاپلاس لذت ببرید!

 

با احترام فراوان

تیم توسعه پرستافا