با سلام و درود خدمت شما دوستان و همراهان عزیز و گرامی

انتشار xampp نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی

قبل از شروع و راه اندازی فروشگاه اینترنتی پرستاشاپ و یا حتی همزمان با مدیریت فروشگاه اینترنتی نیاز است تا محیطی شبیه‌سازی شده را داشته باشیم تا بتوانیم در آن با سرعت بالا و حتی بدون نیاز به اینترنت به پرستاشاپ و فروشگاه نمونه دسترسی داشته باشیم، گاهی برروی آن تمرین کنیم و یا گاهی قبل از پیاده سازی برروی فروشگاه اصلی ابتدا آن را برروی دمو شبیه سازی کنیم!

امروز مفتخریم و خوشحالیم که اعلام نماییم محیط شبیه ساز سرور xampp نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی توسط تیم توسعه پرستافا منتشر شده و آماده دانلود و استفاده ‌می‌باشد!

xampp پرستاشاپ فارسی

آماده سازی محیطی شبیه سازی شده با سرور که بتوانیم برروی آن با پرستاشاپ کار کنیم یک نیاز مهم هر مدیر و وبمستر فروشگاه اینترنتی است!

اگر چه خیلی از افراد پرستاشاپ دمو را برروی زیر دامنه یا زیرشاخه یا هاست دیگر نصب میکنند اما ما توصیه میکنیم با کمک نرم افزارهای شبیه ساز مانند زمپ Xampp یا ومپ Wamp برروی کامپیوتر خود این محیط را ایجاد نموده و راحتتر با فروشگاه خود کار و تمرین کنید!

در این مطلب ابتدا به چند تعریف و توضیح مرتبط خواهیم پرداخت و سپس یک نسخه از زمپ ویژه پرستاشاپ فارسی که آماده دانلود است را برای شما قرار می‌دهیم!

لوکال هاست LocalHost چیست؟

لوکال هاست در لغت به معنی میزبان محلی است نشانی رزرو شده‌ای برای کامپیوتر ها میباشد که با نصف نرم افزارهای سرور قابل دسترس خواهند شد!
نشانی اینترنتی http://localhost یا آی پی 127.0.0.1 در همه کامپیوتر ها به همان کامپیوتر اشاره دارد و با وارد کردن این نشانی به شرط نصب و فعال بودن نرم افزار سرور قابل دسترسی و نمایش در مرورگر خواهد بود!

لمپ Lamp چیست؟

کلمه LAMP سرواژه‌های کلمات Linux (سیستم عامل لینوکس) ،  Apache (برنامه سرور آپاچی) ، Mysql (مدیریت دیتابیس مای‌اس‌کیو‌ال) و Php (زبان برنامه نویسی استفاده شده در پرستاشاپ) میباشد.

این چهار نرم افزار رایگان و اپن سورس بوده و فعالیت همزمان آنها امکان سرویس دهی به اسکریپتهای نوشته شده به زبان PHP ( یا زبان پرل و پایتون) را فراهم میکند. به همین جهت اصطلاحا به این بسته نرم افزاری در کنار هم Lamp گفته میشود!

البته در ویندوز نیز با این توضیح میتوانیم WAMP را به عنوان اصطلاحی برای استفاده این بسته نرم افزاری (البته ویندوز به جای لینوکس) در کنار هم در نظر بگیریم البته نرم افزار همنامی نیز با نام Wamp وجود داشته که مانند نرم افزار Xampp  (بخوانید زَمپ) که در پایین توضیح خواهیم داد عمل میکند!

زمپ Xampp چیست؟

زمپ یک نرم افزار شبیه ساز سرور PHP برای ویندوز است با نصب زمپ همزمان میتوانید از نرم افزارهای آپاچی، زبان PHP و دیتابیس MySQL استفاده کنید. در غیر اینصورت میبایست تک تک این نرم افزارهای به تنهایی نصب نموده ودرنهایت آنها را تنظیم نمایید که ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد.

زمپ نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی

برای دانلود زمپ خام میتوانید به وبسایت این نرم افزار مراجعه کنید. اما تیم توسعه پرستافا یک نسخه ویژه از زمپ را آماده و برای دانلود در این مطلب قرار داده است تا نیازی به دانلود و نصب زمپ خام و همچنین نصب کردن پرستاشاپ نداشته باشید!

همزمان برروی این زمپ (xampp) پرستاشاپ 1.6 و 1.7 نصب شده است و میتوانید صرفا پس از خارج کردن آن از حالت فشرده و اجرا کردن زمپ از هر دوی این نسخه ها به راحتی استفاده نمایید!

در ادامه مطلب لینک دانلود و آموزش استفاده از xampp نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی قرار داده شده است!

استفاده از انکدر ionCube برروی زمپ

برای استفاده از ماژولهای کدشده برروی پرستاشاپ میبایست اکستنشن ionCube برروی سرور یا xampp شما نصب شده باشد که خوشبختانه در زمپ قرار داده شده در این مطلب این اکستنشن نصب و به صورت خودکار فعال میباشد!

آموزش استفاده از xampp نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی

  1. در ابتدا از لینک موجود در انتهای همین مطلب زمپ نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی را دانلود کنید!
  2. فایل دانلود شده را حتما در شاخه اصلی درایو خود قرار دهید. (به صورت پیشفرض در درایو C  تنظیم شده است)
  3. این فایل با پسوند 7z میباشد که با نرم افزارهای مختلفی مانند winrar میتوان آن را از حالت فشرده خارج نمود. به همین منظور آن را از حالت فشرده خارج کنید.
    xampp پرستاشاپهمانطور که در تصویر مشخص است در همان شاخه اصلی درایو فایل را از حالت فشرده خارج کرده و مطمئن میشویم که پوشه اصلی xampp در شاخه اصلی درایو قرار بگیرد!
  4. (دیگر نیازی به انجام این مرحله از نسخه 19 زمپ نیست و میتوانید این مرحله را نادیده بگیرید) اگر در درایوی غیر از درایو C زمپ را قرار داده ایم نیاز به یک ویرایش کوچک برای اکستنشن ioncube داریم به همین منظور فایل مسیر F:\xampp\php\php.ini  را با یک ادیتور خوب مانند NotePad++ (لینک دانلود) باز کرده و انتهای فایل به جای کاراکتر C نام شاخه درایو زمپ خود را وارد کنید و آن را ذخیره کنید.
    زمپ پرستاشاپ ioncubeبه عنوان مثال ما در اینجا xampp را در درایو F قرار داده ایم ممکن است شما در درایو دیگری آن را قرار دهید که طبیعتا نام آن با توجه به محل قرار گیری می‌تواند متفاوت باشد.
  5. به پوشه F:\xampp باز میگردیم و در این پوشه برروی فایل xampp-control کلیک می‌نماییم.
    پرستاشاپ لوکال هاستمجددا یادآوری میکنیم همانطور که در تصویر مشاهده میکنید مسیر پوشه اصلی xampp دقیقا در شاخه اصلی درایو قرار دارد.
  6. در این صورت کنترل پنل xampp باز خواهد شد در این پنجره تنها کافی است با کلیک برروی دکمه Start آپاچی و MySQL آنها را اجرا کنید. (ضمنا هر زمان که میخواهید با زمپ کار کنید باید این کنترل پنل را اجرا کرده و برروی این دو دکمه کلیک نمایید تا آنها فعال شوند)
    کنترل پنل xampp پرستاشاپ
  7. پس از اجرای موفقیت آمیز xampp میتوانید مرورگر خود را باز کنید و نشانی http://localhost را در مرورگر خود باز نمایید!
    پرستاشاپ فارسیبه شما تبریک می‌گوییم به کمک این صفحه میتوانید همزمان به دو فروشگاه پرستاشاپ با دو نسخه متفاوت دسترسی داشته باشید!ضمنا همزمان برروی هر پرستاشاپ ماژول کاربردی و رایگان پرستاپلاس به منظور استفاده از بومی ساز و ابزارهای کاربردی آن و همچنین ماژول پیشرفته درگاه پرداخت پرستاپی برای آشنایی بیشتر با آن نصب و تنظیم شده است و همچنین تنظیمات اولیه مانند تنظیمات واحد پولی تومان نیز انجام شده است!
    بررسی نصب و فعال بودن ioncube
    برای بررسی نصب و فعال بودن اکستنشن ioncube میتوانید با کلیک برروی دکمه قرمز رنگ به صفحه اطلاعات PHP مراجعه نموده و با جستجوی ioncube در صفحه (کلیدهای ترکیبی ctrl+F) وضعیت این اکستنشن را بررسی نمایید. در صورتی که این عبارت در صفحه مانند تصویر زیر مشاهده شد به معنی این است که این اکستنشن نیز به خوبی کار میکند!
    اکستنشن ioncube پرستاشاپ

دانلود زمپ (xampp) نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی

جهت دانلود نسخه ویژه زمپ برای پرستاشاپ فارسی میتوانید از لینک زیر اقدام به دانلود آن نمایید!

در صورتی که دوستان یا همکارانی دارید که احتمال می‌دهید به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی علاقه‌مند خواهند بود این زمپ (xampp) ویژه را به آنها هدیه دهید!

البته توصیه میکنیم لینک ویژه زیر (یا لینک این مطلب) را به آنها بدهید تا همیشه از آخرین نسخه بتوانند استفاده کنند!

 

دانلود زمپ (xampp) نسخه ویژه پرستاشاپ فارسی

 

با احترام

تیم توسعه پرستافا