با سلام و احترام فراوان خدمت شما بزرگواران

در این مطلب قصد داریم با ماژول پرستاپلاس بیشتر آشنا شویم و امکانات و تحولات این ماژول رو با دقت بیشتری بررسی کنیم.

مباحثی که در این ویدئو به آن ها می پردازیم :
✅ دانلود پرستاشاپ از چه طریق و چه نسخه ای ؟
✅ نحوه نصب و استفاده از پلاگین ها در پرستاپلاس

اگر با پرستاپلاس آشنا نیستید ؟!

اگر تا پیش از این با ماژول پرستاپلاس آشنا نبوده اید پیشنهاد میکنیم همین حالا به مقالات و مطالب منتشر شده در گذشته مراجعه کنید و با مطالعه آن در این مورد بیشتر بدانید.

اما به طور خلاصه باید بگوییم که پرستاپلاس یک بستر و فضا برای توسعه پرستاشاپ است که به کمک آن میتوان پرستاشاپ را راحتتر و سریعتر به کمک پلاگین های آن توسعه داد و امکانات جانبی زیادی را به آن افزود. از پایه ای ترین مسائل مانند بومی سازی پرستاشاپ گرفته تا امکانات و ابزارهای مفید جانبی دیگر.

این امکان به عنوان یک ویژگی مفید و کمکبه پرستاشاپ اضافه خواهد شد و در کنار ماژولها ، پلاگین ها نیز میتوانند نیازهای کوچک و بزرگ را برطرف نماید.

این ماژول رایگان بوده آخرین نسخه آن صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی قابل دریافت است!

دانلود پرستاشاپ و پرستاپلاس

همانطور که پیشتر بیان شد  هسته پرستاپلاس کاملا رایگان بوده و کافی است آن را از صفحه ویژه دانلود پرستاشاپ فارسی دریافت نمایید!

در این صفحه و در بخش اصلی آن (زیر هدر) دو کادر وجود دارد ، سمت راست دانلود پرستاشاپ از وبسایت رسمی و دیگری دانلود بومی ساز پرستافا ( که یک پلاگین پرستاپلاس) است قرار داده شده است.

از سمت راست میتوانید آخرین نسخه هماهنگ پرستاشاپ را مشاهده کنید، خوشبختانه به کمک پرستاپلاس و پلاگین بومی ساز پرستافا میتوان هم از نسخه راستچین و بومی پرستاشاپ 1.6 استفاده نمود و هم با نسخه 1.7 هماهنگ بوده و میتوان بر روی این نسخه نیز آن را نصب نمود.

نسخه توصیه شده پرستاشاپ ( با رنگ سبز ) بهترین نسخه ای را که میتوان با آن فروشگاه خود را راه اندازی کنید ،  را به شما نشان خواهد داد و البته با کلیک برروی همان قسمت سبز رنگ نیز میتوانید آن نسخه از پرستاشاپ به صورت فایل زیپ از سایت رسمی پرستاشاپ دانلود نمایید!

در سمت دیگر این قسمت یعنی سمت چپ، میتوانید با کلیک برروی دکمه قرمز رنگ  دانلود پرستاپلاس آخرین نسخه این ماژول را دانلود نمایید! همزمان با دانلود این ماژول از امکانات فوق العاده دیگری در قالب پلاگین ها بهره مند خواهید شد از جمله بومی ساز پرستافا ، ادیتور کامل و سایر پلاگین های منتشر شده در آینده!

در قسمتهای زیرین این صفحه نیز ، لینک های کمکی و آموزشی بیشتر و همچنین دموی بومی ساز پرستافا برروی دو نسخه پرستاشاپ 1.6 و 1.7 قرار داده شده است!

نصب و آماده سازی پرستاپلاس


جهت نصب این ماژول تنها کافی است به منوی ماژولها در پرستاشاپ وارد شده و این ماژول را مانند هر ماژول دیگری آپلود نمایید و پس از آن برروی دکمه نصب ماژول کلیک نمایید!

نکته: اگر از نسخه قبلی پرستاپلاس استفاده میکنید ( نسخه 0.9 ) به دلیل تغییرات گسترده ای که وجود داشته ابتدا ماژول رو به طور کامل حذف نصب و حذف کامل کنید و سپس نسخه  پرستاپلاس 2 را نصب نمایید.

پرستاپلاس و صفحه مدیریت پلاگین ها

در نسخه پرستاپلاس 2  تمامی امکانات نسخه قبلی در قالب پلاگین بومی ساز بازنویسی شده وتمامی این امکانات به همراه امکانات بیشتر نظیر پلاگین هایی که در آینده منتشر میگردد از طریق صفحه مدیریت پلاگین ها در دسترس بوده و میتوان چگونگی فعالیت و امکانات مختلف را مدیریت نمود!

در صفحه مدیریت پلاگین ها میتوان عملیات های زیر را برروی پلاگین ها انجام داد ، این قسمت سعی شده به مانند هسته پرستاشاپ ( بخش ماژولها ) آماده گردد و تقریبا میتوان شرایط مشابهی را مشاهده نمود.

  • نصب : با کلیک برروی دکمه سبز رنگ نصب میتوان پلاگین مورد نظر را برروی پرستاشاپ نصب نمود! اگر پلاگین مورد نظر تنظیمات خاصی داشته باشد یک صفحه ویژه تنظیمات در منوی پرستاپلاس برای آن ظاهر خواهد شد که با کلیک برروی آن میتوان فرم تنظیمات آن را مشاهد نمود. البته ممکن است برخی پلاگین ها تنظیماتی نداشته باشند بنابر این قسمت را نیز نخواهند داشت.
  • حذف نصب : با کلیک برروی این دکمه ( به صورت زیر منو قرار داده شده )، پلاگین مورد نظر را میتوان حذف نصب نمود!
  • غیر فعال : با کلیک برروی این دکمه میتوان موقتا پلاگین مورد نظر را غیر فعال نمود ، تفاوت غیر فعال کردن و حذف نصب در این است که در حذف نصب اطلاعات ذخیره شده توسط پلاگین در دیتابیس یا قسمتهای دیگر حذف میگردد اما در حالت غیر فعال صرفا غیرفعال شده ولی همچنان اطلاعات موجود میباشد!
  • فعال : با کلیک برروی این دکمه (که نارنجی رنگ است و در عکس بالا نشان داده نشده) ، میتوان پلاگین رو مجددا برروی پرستاشاپ فعال نمود!
  • دانلود : اگر پلاگین جدیدی منتشر گردد و در مخزن رسمی پرستافا نیز ثبت شده باشد ، میتوان از این قسمت آن را مشاهده نمود و با کلیک برروی این دکمه پلاگین را دانلود و آماده نصب کرد!
  • ارتقا پلاگین : اگر برای یکی از پلاگین ها نسخه جدیدی منتشر گردد و در مخزن رسمی پرستافا ، قرار داده شده باشد این دکمه ظاهر خواهد شد و با کلیک برروی آن ، به راحتی میتوانید به نسخه جدید پلاگین ارتقا دهید!


سخن آخر


موارد دیگری نیز وجود داشته که در آینده و در زمان خودش به آنها خواهیم پرداخت! امیدواریم به کمک متد جدید توسعه پرستاشاپ یعنی پلاگین ها بتوانیم مشکلات این حوزه را کمتر کرده و در جهت ارتقا آن گام برداریم.

با احترام و آرزوی موفقیت

تیم توسعه پرستافا