در سبدخرید پرستاکارت شما امکان مدیریت فیلد های آدرس را در هنگام ثبت نام کاربر در مرحله دوم ثبت سفارش را دارید ، در واقع شما می توانید مشخص کنید که چه فیلدی به کاربر نمایش داده شود و تکمیل کردن آن فیلد اجباری یا اختیاری باشد.

سعی میکنیم در این راهنما امکاناتی که در تب “شخصی سازی فیلدهای آدرس و ثبت نام” وجود دارد را خدمتتان توضیح دهیم ، در این قسمت 11 فیلد که در قسمت های آدرس و ثبت نام کاربرد دارند لیست شده اند و برای این فیلد ها می توانید تنظیماتی اعمال کنید:

  • تعیین فیلد های آدرس و ثبت نام :  با استفاده از ستون فعال در مقابل هر فیلد می توانید مشخص کنید که فیلد موردنظر در زمان دریافت اطلاعات کاربر نمایش داده شود.
  • اجباری یا اختیاری بودن فیلد : شما در این قسمت می توانید با استفاده از ستون “اجباری” برای هر فیلد تعیین کنید که تکمیل کردن آن اجباری یا بصورت اختیاری باشد.
  • تعیین تنظیمات ویژه محصولات مجازی : دو ستون اول با عنوان های “فعال” و “اجباری” مخصوص محصولات فیزیکی است ، ولی شما می توانید با استفاده از دو ستون “فعال – محصول مجازی” و “اجباری – محصول مجازی” این دو ویژگی را مخصوص محصولات مجازی نیز تنظیم کنید. بطور مثال می توانید مشخص کنید ایمیل برای محصولات فیزیکی نمایش داده شود ولی برای محصولات مجازی نمایش داده نشود.
  • موقعیت : با استفاده از این ستون ترتیب قرار گیری فیلد ها در مرحله دوم را مشخص کنید.

امکان ادغام نام و نام خانوادگی

در تب شخصی سازی فیلدهای آدرس و ثبت نام شما میتوانید مشخص کنید که آیا فیلد نام و نام خانوادگی بصورت مجزا نمایش داده شوند و یا اینکه به یک فیلد اختصاص داده شود

 

ایمیل و رمزعبور

در مرحله دوم سبدخرید پرستاکارت شما می توانید مشخص کنید که تکمیل کردن فیلد ایمیل اجباری یا اختیاری باشد ، اما تفاوت این دو حالت در چیست ؟

  • اجباری بودن ایمیل : در این حالت کاربر حتما باید ایمیل خود را وارد کند که ایمیل وارد شده دو حالت دارد ، در صورتی که قبلا حساب کاربری برای این ایمیل ایجاد شده باشد کاربر به قسمت ورود به حساب کاربری هدایت خواهد شد و در غیر این صورت یک حساب کاربری جدید برای مشتری ایجاد خواهد شد.
  • اختیاری بودن ایمیل : در این حالت در صورت وارد کردن ایمیل مانند حالت اول عمل خواهد شد ولی در صورت وارد نکردن ایمیل ، امکان ایجاد حساب کاربری جدید براساس ساختار پرستاشاپ وجود ندارد و به هم دلیل یک آدرس به حساب کاربری مهمان اضافه شده و مشتری می توانید بدون نیاز به ایمیل سفارش خود را ثبت کند.

رمز عبور : در زمان ایجاد حساب کاربری جدید در صورتی که فیلد رمزعبور را فعال کرده باشید و کاربر آن را وارد کند ، رمز وارد شده برای کاربر درنظر گرفته می شود ولی در صورتی که فیلد رمز عبور فعال نباشد ، یک رمز عبور برای کاربر بصورت تصادفی ایجاد شده و به ایمیل وارد شده ارسال می گردد.