بخش تنظیمات ماژول پرستالینک را می توان به چند قسمت”تنظیمات ریدایرکت های انجام شده” ، “تنظیمات مربوط به صفحات 404” ، “آدرس پیش فرض هدف” و “پاکسازی” تقسیم کرد که هر بخش را در ادامه توضیح خواهیم داد.

تنظیمات ریدایرکت های انجام شده

برای تنظیمات بخش ریدایرکت های انجام شده باید به تب “تنظیمات” بروید که دو تنظیم در این صفحه برای این موضوع وجود دارد:

  • ذخیره سازی ریدارکت ها : در صورتی که نیازی به ذخیره سازی اطلاعات ریدایرکت های که انجام میشود را ندارید ، می توانید این گزینه را بروی خیر تنظیم کنید تا هیچ ریدایرکت ذخیره نشود.
  • بازه زمانی نگه داری لاگ ریدایرکت ها :  این گزینه بازه زمانی که ریدایرکت های انجام شده را در دیتابیس فروشگاه نگه داری شود را مشخص می کند ،‌ شما می توانید مشخص کنید اطلاعاتی که در بخش “ریدایرکت های انجام شده” ثبت میشوند بعد از (یک هفته ، یک ماه  ، دو ماه ، سه ماه ) بصورت اتوماتیک حذف شوند و یا اینکه با انتخاب گزینه “دائمی” این اطلاعات هیچگاه بصورت اتوماتیک حذف نشوند.

تنظیمات صفحات ناموجود (۴۰۴)

برای تنظیمات بخش صفحات ناموجود پرستالینک باید به تب “تنظیمات” بروید که دو تنظیم در این صفحه برای این صفحات ناموجود وجود دارد:

  • ذخیره سازی صفحات ناموجود 404 : در صورتی که نیازی به ذخیره سازی اطلاعات صفحات ناموجود ندارید ، می توانید این گزینه را بروی خیر تنظیم کنید تا هیچ صفحه ی ناموجودی ذخیره نشود ، البته پیشنهاد ما فعال بودن این گزینه و ریدایرکت صفحات ۴۰۴ به مسیر مناسب است.
  • بازه زمانی نگه داری لاگ صفحات ناموجود :  این گزینه بازه زمانی که صفحات ناموجود را در دیتابیس فروشگاه نگه داری شود را مشخص می کند ،‌ شما می توانید مشخص کنید اطلاعاتی که در بخش “صفحات ناموجود ۴۰۴” ثبت میشوند بعد از (یک هفته ، یک ماه  ، دو ماه ، سه ماه ) بصورت اتوماتیک حذف شوند و یا اینکه با انتخاب گزینه “دائمی” این اطلاعات هیچگاه بصورت اتوماتیک حذف نشوند.

آدرس پیش فرض هدف

در زمان افزودن ریدایرکت از طریق تب “افزودن/ویرایش ریدایرکت” و یا با استفاده از فایل csv در صورتی که فیلد “آدرس هدف” را وارد نکنید از این تنظیم برای آدرس هدف استفاده خواهد شد.

در صورت ذخیره سازی دائمی اطلاعات “ریدایرکت های انجام شده” و “صفحات ناموجود” بعد از مدتی حجم دیتابیس فروشگاه شما افزایش خواهد یافت که این موضوع در فروشگاه هایی با بازدید بالا شدت بیشتری خواهد داشت. این افزایش حجم ممکن باعث ایجاد مشکلاتی به خصوص در آپدیت هسته پرستاشاپ و یا انتقال اطلاعات و بکاپ گیری بوجود بیاورد.

شما با استفاده از امکانات تب “پاکسازی” میتوانید در زمان نیاز اقدام به حذف تمام اطلاعات موجود در این دو قسمت کنید.

نکته

در صورت حذف اطلاعات دو بخش “ریدایرکت های انجام شده” و “صفحات ناموجود” ، اطلاعات حذف شده به هیچ وجه قابل بازگشت نخواهند بود.