پرستالینک آدرس هایی که در فروشگاه شما با خطای 404 مواجه می شوند را ذخیره می کند و به شما این امکان را می دهد تا این صفحات را بررسی و به مسیر مناسبی ریدایرکت کنید. ریدایرکت مناسب صفحات ناموجود می تواند باعث حفظ ارزش صفحات فوق شود که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما آموزش “ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت و کدهای دستوری .htaccess”  را در آموزشگاه دی بی اس تم مطالعه کنید.

صفحات ناموجود (404)

از طریق تب “صفحات ناموجود (404)” می توانید آخرین خطاهای 404 رخ داده در فروشگاه خود را مشاهده و مدیریت کنید. در این صفحه آدرس صفحه ناموجود به همراه اطلاعاتی مانند زمان رخ دادن خطا 404 ، ارجاع دهنده به این صفحه و اطلاعات کاربری که درخواست را ارسال کرده است را مشاهده کنید.

  • زمان : این ستون زمانی را مشخص میکند که کاربر درخواستی که با خطای 404 مواجه شده را ارسال کرده است.
  • آدرس : مسیری که با خطای 404 مواجه شده است.
  • ارجاع دهنده : آدرسی که کاربر از طریق آن وارد صفحه 404 شده است ، از طریق این گزینه می توانید متوجه شوید که لینک اشتباهی که باعث ایجاد صفحه ۴۰۴ می شود در چه قسمتی از سایت شما قرار داد و آن را اصلاح کنید.
  • اطلاعات کاربر‌:  : اطلاعاتی شامل نوع سیستم عامل ، مرورگر و آی پی که مربوط به کاربری است که صفحه ناموجود را مشاهده کرده است

 

نکته: در این صفحه برای هر خطا 404 دکمه ای برای ایجاد ریدایرکت وجود دارد که می توانید صفحه ناموجود را به مسیری مناسب ریدایرک کنید. البته برای هر صفحه ای که قبلا ریدایرکت ایجاد کرده باشید به جای دکمه “افزودن ریدایرکت” دکمه ای با عنوان “ویرایش ریدایرکت” نمایش داده میشود که از طریق می توانید متوجه شوید که نیازی به ایجاد ریدایرکت برای چه صفحاتی دارید.

گزارش صفحات ناموجود (404)

در تب “گزارش صفحات ناموجود” گزارشی از خطاهای 404 براساس آدرس و ارجاع دهنده مشاهده خواهید کرد ، در واقع این گزارش با دسته بندی کردن خطاهای ۴۰۴ براساس آدرس صفحه ناموجود و ارجاع دهنده به شما اطلاعات کاملی می دهد که مدیریت و ایجاد ریدایرکت برای صفحات ناموجود را ساده تر می کند.

تنظیمات بخش صفحات ناموجود

برای انجام تنظیمات مربوط به بخش صفحات ناموجود (۴۰۴) باید از طریق تب “تنظیمات” اقدام کنید که می توانید راهنمای آن در مطلب راهنمای تنظیمات و پاکسازی مطالعه کنید.

 

ریدایرکت های انجام شده

در تب “ریدایرکت های انجام شده” لیست انجام شده را مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی شامل زمان (زمان انجام ریدایرکت) ، مسیری که ریدایرکت انجام شده ، آدرس ارجاع دهنده به آدرس منبع و اطلاعات کاربر (مرورگر ، سیستم عامل ، دستگاه و آی پی) نمایش داده می شود.

تنظیمات بخش ریدایرکت ها

برای انجام تنظیمات مربوط به بخش ریدایرکت های انجام شده باید از طریق تب “تنظیمات” اقدام کنید که می توانید راهنمای آن در مطلب راهنمای تنظیمات و پاکسازی مطالعه کنید.