با نصب پلاگین بومی ساز پرستافا در پرستاپلاس ، هسته فروشگاه ساز پرستاشاپ به صورت کامل بومی سازی می شود. پلاگین بومی ساز علاوه بر راست چین سازی قالب پیش فرض پرستاشاپ ، بخش مدیریت پرستاشاپ را نیز راست چین سازی و فونت مناسبی به آن اضافه می کند. شمسی سازی تاریخ ،‌ راست چین سازی ادیتور متن و سازگاری ماژول های کد شده با پرستاشاپ از جمله موارد دیگری است که با پلاگین بومی سازی انجام می شود. در ادامه تنظیمات پلاگین بومی ساز را مرور خواهیم کرد.

فونت مدیریت پرستاشاپ

در تب تنظیمات بومی ساز شما می توانید فونت دلخواهتان را برای بخش مدیریت انتخاب کنید ، برای تغییر فونت بخش مدیریت یکی از فونت های های موجود در سلکتور را انتخاب کرده و در آخر بروی دکمه ذخیره کلیک نماید .

فونت پرستاشاپ 2

فونت بخش کاربری – قالب پیشفرض

علاوه بر انتخاب فونت بخش مدیریت شما می توانید در تب تنظیمات بومی ساز پرستافا شما می توانید فونت موردنظرتون را برای قالب پیش فرض پرستاشاپ با یک کلیک انتخاب کنید ، برای تغییر فونت قالب پیش فرض پرستاشاپ یکی از فونت های های موجود در سلکتور را انتخاب کرده و در آخر بروی دکمه ذخیره کلیک نماید .

فعال سازی تاریخ جلالی

در این بخش مدیر فروشگاه میتوانید تاریخ پرستاشاپ را به تاریخ هجری شمسی یا همان جلالی تغییر دهد، پس از اینکه گزینه را بر روی “بله” قرار دادید حتما بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید .

نکته مهم

اگر  هسته شما نسخه های غیر رسمی پرستاشاپ است که اقدام به تغییر و دستکاری در هسته برای تاریخ کرده اند ، باید تاریخ جلالی پرستاپلاس را غیرفعال کنید تا اختلالی در فروشگاه شما ایجاد نشود.

راستچین سازی ویرایشگر متن پرستاشاپ

با استفاده از این قابلیت ویراشگر متن پرستاشاپ راست چین می شود ، البته در صورت استفاده از «پلاگین ویرایشگر متن پرستافا» نیازی به فعال کردن این گزینه ندارید و آن را غیر فعال کنید

در این حالت گزینه راست چین غیر فعال است (حالت پیشفرض)

 در این حالت گزینه ی راست چین سازی ادیتور متن فعال می باشد

سازگاری با ماژول های کد شده

با توجه به اینکه هسته پرستاشاپ با ماژول های کد شده سازگار نیست  در هنگام نصب ماژول های کد شده با خطای زیر برخورد خواهید داشت برای رفع عدم سازگاری  گزینه ” را بر روی ‘بلی’ قرار دهید .

سپس بر روی گزینه سازگاری کلیک کنید تا عملیات سازگاری انجام شود.

 

نکته مهم

به خاطر داشته باشید پس از ارتقاِ هسته پرستاشاپ لازم است مجددا این گزینه را فعالسازی کنید تا عملیات سازگاری انجام شود