با سلام و احترام فراوان خدمت جامعه فعال و پویای پرستاشاپ فارسی

آمدیم تا دوباره کمی پر حرفی کنیم! در این مقاله قصد داریم نگاهی به تجارت الکترونیک و پرستاشاپ به خصوص پرستاشاپ 1.7 بی اندازیم و در مورد آینده آنها کمی صحبت کنیم! آینده ای که قرار از نو  و بهتر از قبل نوشته شود و چه بهتر که از همین ابتدا به فکر مشکلات و کم و کاستی های آن باشیم!

در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد و تلاش های گذشته را مرور خواهیم نمود و در مورد آینده تجارت الکترونیک بیشتر صحبت می کنیم!

تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی دو یار یک غار!

از سال 1979 که آقای Michael Aldrich برای اولین بار خرید آنلاین را اختراع نمود تا به امروز تجارت الکترونیک را می توان پر رشد ترین شیوه برای تجارت و خرید و فروش دانست. هر چقدر اینترنت بزرگتر و گسترده تر میشد، تجارت الکترونیک نیز به همان اندازه رشد داشت به نوعی این دو را میتوان مکمل هم و باعث رشد یکدیگر دانست! تجارت الکترونیک باعث شد تا به اینترنت توجه بیشتری شود و اینترنت نیز باعث شد تا به تجارت الکترونیک توجه بیشتری گردد!

فروشگاههای اینترنتی از همان آغاز درصد قابل توجهی از سهم تجارت الکترونیک را دارا بوده و هر روز که می گذرد و مردم بیشتری با این مفاهیم آشنا میگردند و از تجربه یک خرید آنلاین لذت میبرند، این سهم نیز افزایش پیدا می کند!

قطعا آینده از امروز پربارتر بوده و خرید اینترنتی و آنلاین را میتوان در همه جای دنیا به وفور مشاهده کرد البته شاید ابزارها متفاوت باشند ، شاید آن زمان با کمک واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده ، خرید کنیم و تفاوت های را با خرید آنلاین امروزی مشاهده کنیم!

آن زمان هر طوری که باشد قطعا ما نمیتوانیم تا آن زمان صبر کنیم ، حالا زمان حضور ما است و ما هم میخواهیم در دنیای تجارت الکترونیک برای خود سهمی داشته باشیم!

پرستاشاپ بستری مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

موافقان و مخالفان همیشه هستند شاید کمتر شاید بیشتر! اینکه چه زبان برنامه نویسی را انتخاب کنیم چه بستری را و چه پلتفرمی ، اینها همیشه سوالاتی هستند که از خود یا از دیگران میپرسیم یا حداقل در یکی از این جبهه ها میجنگیم! اگر چه نمیتوان در مورد آینده خیلی با قاطعیت اظهار نظر کرد اما امروز را بهتر میتوانیم درک کنیم و از آن صحبت کنیم.

شاید تا چند سال پیش سیستم پرسش و پاسخ در مورد محصول یا کامنت گذاری در وبلاگ یا فروشگاه خودش یک اختراع محسوب میشد! سازنده آن با شوق و هیجان داد میزد یافتم ، یافتم! یک فرمی میسازم که کاربران و خریداران بتوانند کامنت یا نظر خودشان را بیان کنند! سبد خرید اختراع دیگری بود و همینطور ادامه دهیم تا امروز که دیگر وفور امکانات و ابزارها را مشاهده میکنیم!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی از صفر نیاز به هزینه های سرسام آوری دارد! هزینه هایی که کمتر کسی میتواند از عهده آن بربیاید! اگر چه به لطف دنیای اپن سورس دیگر نیازی نیست میلیونها تومان هزینه اضافی انجام گردد!

یک فروشگاه ساز نصب میکنیم و کلی از امکانات را تنها با نصب آنها یا خرید با قیمت ناچیز در فروشگاه خود خواهیم داشت! شاید بتوان این روزها را بهترین زمان برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی دانست ، نه آنقدر همه چیز نایاب است که نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی باشد و نه آنقدر تکنولوژی در آن رسوخ کرده که سختی کار را دو چندان کند!

امروز میتوانیم با یک فروشگاه ساز خوب و رایگان مانند پرستاشاپ ، کسب و کار خود را با تجارت الکترونیک گره بزنیم به این امید که سهمی از آینده داشته باشیم!

پرستافا ؛ آغازگر فصلی نو در پرستاشاپ فارسی!

اگر چه حضور ما در حوزه پرستاشاپ به واسطه وبسایت قبلی ( دی بی اس تم ) به بیش از 4 سال رسیده و در این بازه زمانی نیز تمام تلاشمان را برروی ارائه محصولات مهم  و البته با کیفیت و همراه با پشتیبانی مناسب معطوف کرده بودیم کاری که در آن خوشبختانه موفق بودیم!  البته این را باید اعتراف کنیم که تلاش ما در پرستافا برای بستر سازی و ایجاد شرایط مناسب تر به ماهها قبل برمیگردد شاید بتوان نقطه عطف آن را از اسفند و نوروز 96 دانست که پرستافا برند جدیدمان رسما آغاز شد و در این مدت نیز تمام تلاش ما بهبود شرایط موجود بوده است.

پرستاشاپ رکودی را در این زمان تجربه میکرد و ما تمام نیرو و تلاشمان را برای تحول آن به کار بستیم اگر چه این پایان ماجرا نیست اما خوشحالیم که این اتفاق رخ داده و امروز خون تازه ای در رگهای پرستاشاپ فارسی جاری است!

پرستاپلاس ؛ تحول بومی سازی در پرستاشاپ فارسی

چند روز دیگر به تولد دو ماهگی پرستاپلاس خواهیم رسید! یعنی تنها دو ماه از زمان انتشار پرستاپلاس میگذرد و در این زمان کوتاه نیز ارائه نسخه پرستاشاپ فارسی به طور کامل متحول گردیده است!
آمارها نشان میدهد در این مدت کوتاه دست کم صدها بار پرستاپلاس دانلود شده و چیزی در حدود +200 فروشگاه اینترنتی هم اکنون برروی بستر پرستاپلاس به کار خود ادامه میدهند!

تحول پرستاشاپ فارسی با ایده ای ناب و برای اولین بار آنقدر سریع و با قدرت اتفاق افتاد که حالا دیگر ارائه نسخه فارسی شده پرستاشاپ اهمیتی ندارد و تنها کافی است که پرستاشاپ رسمی را نصب کرده و از بومی ساز پرستافا به عنوان تنها یک ماژول استفاده نمود!

نه تنها بومی سازی به بهترین شکل و کیفیت دست آورد بومی ساز پرستافا بوده بلکه یک شوک زندگی بخش را نیز میتوان به آن اضافه نمود که موجب گردید تا این حوزه فعالتر و مصمم تر از همیشه به کار خود ادامه دهد!

پرستاپلاس ۲ ؛ پلاگین ها در قلب پرستاشاپ!

پرستافا با دید بلند مدت که در آن بتوان بخش بزرگی از مشکلات و کم و کاستی های پرستاشاپ را برطرف نمود اقدام به توسعه بستری نوین در حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی نمود. این بار پرستاپلاس نه تنها بومی سازی پرستاشاپ را بر عهده میگیرد بلکه بستری را برای توسعه توسط پلاگین ها فراهم می آورد!

پلاگین ها قرار است در قلب پرستاشاپ هر کاری را که میخواهیم انجام دهند! مفتخریم اعلام کنیم که باز هم پرستافا برای اولین بار و این بار نه تنها در ایران، بلکه در جهان پلاگین ها را میهمان میزبان یعنی پرستاشاپ می کند!

پرستاپلاس اولین و تنها بستر توسعه پرستاشاپ توسط پلاگین ها در جهان هست و مفتخریم اعلام کنیم که میتوان به کمک پرستاپلاس بخش مهمی از نیازهای پرستاشاپ را برطرف نمود!

 برای پرستاشاپ 1.7 نقشه داریم!

اگر چه پرستاشاپ 1.7 نیز دیر یا زود آماده استفاده میگردد اما مدتها زمان خواهد برد تا شرایط مناسب فعلی 1.6 برای 1.7 نیز اتفاق بیوفتد یعنی قالبهای متنوعی داشته باشیم ، ماژولهای خوبی برای آن نوشته شده یا هماهنگ گردد و پشتیبانان و توسعه دهندگان خوبی نیز در این زمینه فعال گردند!

این اتفاقات در حالت عادی ماهها و شاید هم سالها زمان بگیرد و قطعا این چیزی نخواهد بود که ما میخواهیم! ما در پرستافا در تلاش هستیم تا پرستاشاپ 1.7 را زودتر از آنچه که انتظارش را میکشیم آماده کنیم نه تنها هسته آن بلکه امکانات و ابزارهای جانبی آن را نیز گسترش دهیم!

پرستاپلاس بستر مناسب و بزرگی خواهد بود تا بتوانیم پرستاشاپ 1.7 را به بهترین شکل ممکن و سریعترین زمان گسترش دهیم و آن را به جامعه تجارت الکترونیک ایران پیشکش نماییم!

 

به زودی و طی اطلاعیه آتی به این موضوع در عمل بیشتر میپردازیم و در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم نمود!

پیشاپیش از حمایت جامعه کاربری پرستاشاپ و تجارت الکترونیک که همواره در کنار ما بوده و از ما به هر شکلی حمایت کرده اند قدردانی و تشکر میکنیم ، امیدواریم بتوانیم به لطف و توجه خداوند این حمایت ها را به خوبی پاسخگو باشیم!

 

با احترام و تشکر

تیم توسعه پرستافا