با سلام و درود

 

آخر هفته گذشته تیم پرستاشاپ آپدیت جدیدی را برای نسخه 1.7 منتشر کرد. نسخه 1.7.2.1 یک نسخه اصلاحیه بوده و امکان جدیدی را نمیتوان از آن نسبت به نسخه 1.7.2 انتظار داشت.

نسخه 1.7.2 مدتی پیش منتشر گردید (که در پرستافا نیز در اینجا به آن پرداختیم ) و در آن نسخه بخش مدیریت انبار ( Stock Management ) با ظاهر و رابط کاربری جدیدی به پرستاشاپ اضافه گردید.

نسخه 1.7.2.1 با رفع 25 باگ گزارش شده از نسخه 1.7.2 منتشر گردیده که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش کارایی جستجو در بخش کاربری فروشگاه
  • بهبود عملکرد و نوار جستجو برای بخش مدیریت انبار
  • نمایش بهتر منوی اصلی و زیر منوها در مدیریت پرستاشاپ
  • به روز رسانی طراحی برای صفحه ماژول و سایر قسمتها
  • بهبود صفحه ترجمه

فهرست مشکلات برطرف شده در این نسخه به شرح زیر [و طبق این لینک] میباشد:

 

ارتقا از نسخه 1.7.2 به نسخه 1.7.2.1 طبیعتا باید آسان باشد چرا که تغییرات انجام شده صرفا اصلاحیه بوده و تغییر جدیدی برروی این نسخه رخ نداده است. همچنین تمام قالبها و ماژولهایی که برروی نسخه 1.7.2 به خوبی کار میکنند در نسخه 1.7.2.1 نیز انتظار میرود که مشکلی نداشته و به خوبی کار کنند.

همچنین انتظار داریم ارتقا از سایر نسخه های 1.7 به نسخه 1.7.2.1 نیز بدون مشکل انجام شود اما ارتقا از سایر نسخه ها مانند 1.6 یا پایین تر، مشکل تر بوده و نیاز به دقت و صرف زمان بیشتر و همچنین بررسی دقیق  سازگاری ماژولها و قالبها دارد.

آیا پرستاشاپ 1.7.2.1 مناسب است؟

پرستاشاپ برای استفاده باید سه امکان زیر را دارا باشید :

  1. راستچین باشد.
  2. تاریخ و تقویم جلالی داشته باشد
  3. واحد پولی تومان قابل تنظیم باشد.

خوشبختانه پرستاپلاس با این نسخه هماهنگ است و با کمک پرستاپلاس نسخه 1.7.2.1 به صورت کامل و با کمترین مشکل راستچین است!  در مورد تاریخ اگر از قالبی غیر از پیشفرض استفاده کنید نیز به احتمال زیاد با کمک پرستاپلاس تاریخ نمایش داده شده در قسمت فروشگاه جلالی بوده و فقط در قسمتهای جدید مدیریت که ساختار آن تغییر کرده، با تقویم میلادی مواجه خواهیم شد. بنابر این از نظر تقویم هم میتوان این قسمت را تا حدودی حل شده دانست. (اگر چه این قسمت هنوز نیاز به کار دارد)

مشکل فعلی پرستاشاپ 1.7 واحد پولی تومان است که متاسفانه در نسخه 1.7.2.1 هنوز قابل تنظیم و تغییر نیست اگر چه تیم رسمی پرستاشاپ این امکان را در نسخه 1.7.3 که ویژه بومی سازی و هماهنگ سازی با زبان های راستچین است قرار خواهد داد اما هنوز نسخه 1.7.2.1 امکان افزودن واحد پولی تومان را ندارد.

توصیه ما این است که با نصب نسخه جدید 1.7.2.1 برروی لوکال هاست تا زمان ارائه نسخه قابل استفاده با کمک پرستاپلاس با قسمتهای مختلف این نسخه نیز آشنا شده و خود را برای مهاجرت در آینده آماده نمایید!

 

برای دانلود آخرین نسخه پرستاپلاس به صفحه دانلود پرستاشاپ مراجعه نمایید!

 

با احترام

تیم توسعه پرستافا

 

منبع  : +