با سلام و درود خدمت شما عزیزان!

 

تقریبا کمی بیشتر از پنجاه روز از انتشار پرستاپلاس میگذرد و میتوان این ماژول را یکی از ماژولهای متحول کننده پرستاشاپ فارسی دانست!

ماژولی که علاوه بر کارکرد مهم آن یعنی بومی سازی بدون تغییر در هسته پرستاشاپ که برای اولین بار توسط پرستافا و ماژول پرستاپلاس ارائه شد، باعث شده تا اتفاقات حاشیه ای مفیدی را برای پرستاشاپ فارسی باعث گردد که در آینده تاثیرات آن بیشتر نمایان خواهد گردید.

امروز نیز به رسم همیشگی پرستافا باز هم نوید اتفاقی خوب را به شما عزیزان میدهیم ، تغییری که قطعا آینده از آن سپاسگزار خواهد شد چرا که در بطن آن تغییری بزرگ و تحولی شگرف وجود دارد!

بله درست متوجه شدید! برای اولین بار پلاگین ها با پرستاپلاس به پرستاشاپ می آیند!

پرستاپلاس فراتر از یک ماژول

اولین نسخه پرستاپلاس ؛ بومی سازی باکیفیت پرستاشاپ

همانطور که احتمالا میدانید ماه ها است که توسعه پرستاپلاس را آغاز نمودیم و نسخه ی اولیه آن شامل بومی ساز پرستافا بود که در این مدت کوتاه نیز بیش از یکصد فروشگاه اینترنتی به بومی ساز پرستاپلاس و نسخه رسمی پرستاشاپ مهاجرت نمودند!

به لطف وجود بومی ساز پرستافا، پرستاشاپ رسمی را میتوان بدون تغییر اضافه در هسته در فروشگاه خود استفاده نمود و همزمان از بومی سازی و راستچین با کیفیت در پرستاشاپ نیز بهره مند گردید!

امروز مفتخریم اعلام کنیم که باز هم تغییر و تحولی نو در پرستاشاپ فارسی به واسطه پرستاپلاس و تلاش شبانه روزی ما در پرستافا رقم خواهد خورد!  امروز  خوشحالیم که میتوانیم اعلام کنیم که پرستاپلاس نه تنها یک ماژول بلکه فراتر از آن متفاوت ترین ماژول پرستاشاپ خواهد بود! در واقع به واسطه این ماژول امکان فوق العاده ای به پرستاشاپ اضافه میگردد و آن هم توسعه توسط پلاگین ها است!

پلاگین ها به پرستاشاپ می آیند!

سیستم های متفاوت درجات و روش های مختلفی از توسعه را دارا میباشند ، برخی از آنها ماژولار بوده و برخی دیگر قابلیت پلاگین نویسی یا سایر روش ها مانند اکستنشن ، کامپوننت ، باندل ، پکیج و غیره را دارا میباشند.

پرستاشاپ یک فروشگاه ساز ماژولار بوده و تمامی امکانات آن برپایه ماژولهای نوشته شده به آن اضافه میگردد! اگرچه توسعه با ماژولها میتوان تقریبا هر کاری را انجام داد اما پیچیدگی توسعه با ماژولها در پرستاشاپ یکی از علل کمبود توسعه دهندگان به خصوص در ایران بوده است!

پلاگین ها ، راحت ، سریع و کارآمد!

پلاگین ها یکی از روش های توسعه استفاده شده در برخی سیستم ها (مانند وردپرس) میباشد ما در پرستافا ماهها به این می اندیشیدیم که امکان توسعه راحتتر و سریعتر و البته کارآمدی را ایجاد کنیم که بتوان، توسعه پرستاشاپ را بهتر و سریعتر انجام داد!

اگر چه نوشتن ماژول برای امکانات مورد نیاز ایده خوبی است اما گاهی اوقات به صرفه نیست که برای هر امکان ماژول و کدهای اضافه ای نوشته شود!

مفتخریم اعلام کنید که پرستاشاپ برای اولین بار در جهان با کمک پرستاپلاس قابلیت توسعه پلاگین ها را دارا شده و دیگر میتوان به راحتی سایر سیستم ها امکانات بیشتری را به پرستاشاپ اضافه نمود!

پرستاشاپ + قابلیتهای مفید = پرستاپلاس

ما از همان ابتدا که پرستاپلاس را آغاز کردیم به این فکر بودیم که روزی پرستاشاپ با پرستاپلاس معنی داشته باشد در این مدت چندماهه تمام تلاشمان را کردیم و اولین قدم ها را به خوبی برداشتیم حالا دهها (و میتوان گفت صدها) فروشگاه اینترنتی بر پایه پرستاپلاس تجارت خود را پایه گذاری کرده اند و امید داریم تا با تحولات بزرگی که در ادامه به آن قوت خواهیم بخشید پرستاشاپ بدون پرستاپلاس معنی نخواهد داشت!

پرستاپلاس ۲ ؛ خوش آمد گویی به پلاگین ها

امروز همزمان با انتشار این مقاله نسخه دوم پرستاپلاس رونمایی و منتشر میشود همزمان با این انتشار ، دو پلاگین کارآمد و رایگان نیز در دسترس برای استفاده خواهد بود!

  • پلاگین «بومی ساز پرستافا»
  • پلاگین «ویرایشگر پرستافا»

پلاگین «بومی ساز پرستافا»

بومی ساز پرستافا اولین پلاگین پرستاپلاس بود که همزمان با توسعه پرستاپلاس به آن پرداختیم حال در نسخه 0.9.6 منتشر شده همزمان با پرستاپلاس قابلیتها و تغییراتی در آن رخ داده و مشکلاتی برطرف گردیده است!

تغییرات انجام شده در نسخه 0.9.6 بومی ساز پرستافا

  • رفع مشکل تاریخ در بخش ترکیب
  • رفع مشکل ثبت تاریخ نامحدود برای قیمت های ویژه
  • رفع مشکل افزودن محصول در پرستاشاپ ۱.۷
  • رفع چند مورد کوچک

ما همزمان به توسعه بومی ساز پرستافا و رفع مشکلات آن ادامه خواهیم داد تا زمانی که دیگر مطمئن شوید نسخه رسمی پرستاشاپ دیگر نیازی به بومی سازی و راستچین و موارد مرتبط نداشته باشد!

در حال حاضر بهترین روش برای استفاده از پرستاشاپ رسمی، نصب بومی ساز پرستافا میباشد!

پلاگین «ویرایشگر کامل پرستافا»

یکی از نواقص و اشکالات پرستاشاپ ویرایشگر یا همان ادیتور آن است، در حالت عادی ویرایشگر ناقص بوده و برخی امکانات اساسی را ندارد! به منظور رفع این مشکل گاهی نیاز به نصب ماژولها و تغییراتی در هسته میباشد، با کمک پلاگین «ویرایشگر کامل پرستافا» دیگر نیاز به هیچکاری ندارید فقط پلاگین را نصب کنید!

در مقاله ای جداگانه با قابلیتها و امکانات این پلاگین خواهیم پرداخت!

پرستاپلاس ۲ آماده است همین حالا نصب کنید!

این همه توضیح دادیم تا بگوییم پرستاپلاس 2 آماده است و همین حالا میتوانید آن را دانلود و نصب کنید ،همزمان با این کار شما دسترسی به پلاگین ها را نیز خواهید داشت!

باتوجه به تغییرات اساسی که در هسته ماژول پرستاپلاس داشتیم ، برای آپدیت نسخه های قبلی به نسخه ۲.۰ ، باید ابتدا از طریق لیست ماژول ها اقدام به حذف کامل ماژول کنید.

پس از حذف کامل ماژول میتوانید مجددا نسخه جدید پرستاپلاس را دانلود کرده و آن را نصب نمایید!

دانلود آخرین نسخه پرستاپلاس

اگر با پرستاپلاس آشنا نیستید ...

آینده پرستاشاپ +  (پرستاپلاس)

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم تمام هدف ایجاد ارزش افزوده ای برروی پرستاشاپ است ما امیدواریم با برنامه ها و پروژه های پرستافا بتوانیم به معنی واقعی پرستاشاپ به همراه پرستاپلاس را یک گام بالاتر و بهتر از پرستاشاپ رسانده و امیدوار باشیم تا  در این مسیر بزرگ همراهی و همیاری شما عزیزان را نیز داشته باشیم و باز هم بتوانیم خبرهای خوشی را برای شما عزیزان و جامعه کاربری پرستاشاپ ایران داشته باشیم!

 

با احترام و آرزوی موفقیت

تیم توسعه پرستافا