با سلام و درود خدمت شما همراهان و همکاران عزیز پرستافا

وقتی صحبت از یک کسب و کار رو میشود در یک سمت آن خدمات و محصولات ارائه شده و در سمت دیگر بازاریابی و فروش مطرح است. بدون بازاریابی و فروش تمام زحماتی که در لایه‌های دیگر کسب و کار انجام شده بی نتیجه خواهد ماند!

بازاریابی آنقدر مهم است که اگر به درستی انجام شود میتواند نواقص سایر قسمتهای یک کسب و کار را تا حدودی پوشش دهد و حتی از رقبای قدرتمندتر پیشی بگیرد!

در این مقاله کوتاه به یکی از مهمترین شاخه های بازاریابی یعنی affilate Marketing خواهیم پرداخت وچند مزیت آن را بیان خواهیم کرد.

یکی از مهمترین شاخه های بازاریابی Affilate Marketing

بازاریابی به معنای واقعی یک تخصص و حرفه است! حرفه‌ای که روشها و انواع زیادی دارد اما میتوان Affilate Marketing را یکی از مهمترین این شاخه ها دانست!

در این روش تمرکز و تلاش اصلی به جذب و پرورش افراد مستعد و توانمند برای همکاری و بازاریابی است همکاری که عملا در هر دو سمت یعنی فروشنده و بازاریاب رضایت وجود دارد.البته این نوع بازاریابی نیز خود روش های گوناگونی دارد.

همکاری در فروش از آمازون تا دیجیکالا

بیش از دو دهه از پیاده سازی سیستم همکاری در فروش آمازون میگذرد و در این مدت دنیای بازاریابی متحول شده و تغییرات زیادی داشته، برخی از روش ها به کلی منسوخ شده و برخی کم رنگ تر شده اند اما هنوز بازاریابی از طریق معرف یا همکاری در فروش همچنان یکی از بهترین و مهمترین روشهای بازاریابی است.

این روش بازاریابی در کسب و کارهای بزرگ ایران نیز به آن توجه زیادی شده است شاید نمونه های ساده آن را بتوان در استارتاپها و اپلیکیشن هایی مانند اسنپ و تپسی و ریحون و اسنپ فود و مواردی از این دست مشاهده کرد!

حتی دیجیکالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بخش همکاری در فروش خود را به صورت آزمایشی راه اندازی کرده است و احتمالا در سال 97 برروی آن تبلیغات و تمرکز گسترده ای را نیز انجام خواهد داد!

شاید باز هم قرار است دیجیکالا با سیستم همکاری در فروش خود گوی سبقت را برباید و رقابتی سنگین تر را آغاز نماید!

پرداخت به ازای عملکرد بازاریابان به عنوان بهترین روش بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ

بازاریابی و تبلیغات در روش های مختلف میتواند بازدهی و راندمان مختلفی داشته باشد اگر برخی درست اجرا شوند ممکن است عالی و برخی ممکن است صرفا ضرر و زیان باشد! اما روش پرداخت به ازای عملکرد یکی از روش های تضمینی در بازاریابی است که عملا دغدغه های مربوط به ضرر و زیان را میتواند از بین برده یا حداقل کاهش دهد.

منظور از پرداخت به ازای عملکرد روش های مختلفی از جمله پرداخت به ازای کلیک ، پرداخت به ازای بازدید یا پرداخت به ازای فروش است که بهترین نمونه آن را شاید «پرداخت به ازای فروش» بدانیم!

پرداخت به ازای فروش، تضمیمن فروش موفق!

روش پرداخت به ازای فروش یا Pay Per Sell به عنوان یک روش بازاریابی امن ، حقوق طرفین را به صورت کامل تضمین کرده و می‌تواند به صورت مستمر و با کمترین دغدغه وهزینه تحول شگرفی را در فروش و بازاریابی کسب و کار ایجاد نماید!

 

پایان بخش اول

 

پرستاپال ؛ ماژول همکاری در فروش پرستاشاپ

ماهها از آغاز توسعه یکی از بزرگترین ماژولهای پرستاشاپ ایران یعنی ماژول پرستاشاپ میگذرد اگر چه تاخیرهایی به دلیل پروژه های دیگر به وجود آمده اما خوشحال و مفتخریم که اعلام نماییم این ماژول بسیار مفید ومهم در همین هفته و به عنوان هدیه ویژه نوروز 97 پرستافا در مارکت پرستاشاپ ایران منتشر خواهد شد.

 

با احترام فراوان

تیم توسعه پرستافا