با سلام و درود خدمت شما

به بهانه شروع پیش فروش ماژول مارکت پلیس پرستاشاپ ، قصد دارید در چند مقاله به صورت مفصل به معرفی مارکت پلیس و مباحث پیرامون آن بپردازیم و در اولین گام به بررسی این موضوع می پردازیم که اساسا به چه بازارهایی مارکت پلیس گفته می شود و اینکه در صورت استفاده از مارکت پلیس چه مزایایی را برای مدیر مارکت پلیس، فروشندگان و مشتریان خواهد داشت.

در ابتدا بهتر است یک تعریف ساده از مارکت پلیس داشته باشیم:

 

مارکت پلیس در واقع یک بستر فروشگاهی است که امکان خرید از چندین تامین کننده مختلف را برای مشتریان فراهم می کند.

 

مارکت پلیس چیست؟

 

در مارکت پلیس، مالک و مدیر آن دیگر نیازی به خریدن محصولات و انبار کردن آن ها ندارد و می تواند با استفاده از کالاها و محصولات دیگران فروش را آغاز کند. در این نوع فروش، فروشندگان مختلف، محصولات خود را در اختیار مارکت پلیس قرار داده و وظیفه مارکت پلیس است تا فرآیند خرید محصولات را تسهیل نماید.

در واقع در این شیوه فروش یک ویترین نمایشگاهی برای فروشندگان ایجاد می شود و به ازای هر فروشی که توسط مارکت پلیس صورت بگیرد درصدی در اختیار مدیر مارکت پلیس قرار می گیرد.

 

پرستامارکت ؛ ماژول مارکت پلیس پرستاشاپ

پرستافا پس از بررسی تمامی ماژول های پرستاشاپ در سطح دنیا و با توجه به نیازهای مدیران فروشگاه های پرستاشاپی در سطح ایران اقدام به طراحی و توسعه ماژول مارکت پلیس پرستامارکت نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان پرستافا تماس بفرمایید.
۰۵۱۳۸۴۰۱۰۶۹

صفحه محصول پرستامارکت در فراکت

 

مارکت پلیس و هماهنگی:

همانطور که گفته شد برای به وجود آوردن یک فروشگاه مارکت پلیس باید با تامین کنندگان زیادی همکاری کرد. این همکاری از لحظه عقد قرارداد با آن ها شروع و تا قطع همکاری ادامه خواهد داشت. ایجاد آموزش های مختلف برای شروع کار تامین کنندگان، چگونگی کار کردن با سیستم مارکت پلیس، قرار دادن محصولات و محتواهای لازم، ارسال به موقع محصولات و مسائلی از این دست نیازمند هماهنگی همه جانبه مارکت پلیس با تامین کنندگان می باشد.

برای ایجاد بهترین تجربه خرید مشتری، باید در همه مراحل این هماهنگی وجود داشته باشد و یکی از اصلی ترین وظایف مارکت پلیس ایجاد یک هماهنگی و همکاری مناسب با تامین کنندگان می باشد تا مشتری یک تجربه خرید بدون نقص داشته باشد.

 

 

انواع مارکت پلیس:

حالا که با کلیت این نوع فروش آشنا شدید می خواهیم انواع مارکت پلیس که در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد را معرفی نماییم.

 

انواع مارکت پلیس

 

مارکت پلیس عمودی: در این شیوه فقط یک دسته از محصولات درون فروشگاه قرار داده می شود. به طور مثال شما با تمام تامین کنندگان پوشاک ( هر نوع پوشاکی ) همکاری کرده و محصولات آنان را درون فروشگاه خود قرار می دهید.

مارکت پلیس افقی: در این شیوه می توان محصولات متنوعی را درون فروشگاه قرار داد با این شرط که همه آن ها در یک ویژگی خاص یکسان باشند. یعنی همه محصولاتی که برای فروش عرضه می شود در راستای یک هدف خاص باشد. مثلا فروشگاه Dote که انواع مختلفی از محصولات را پوشش می دهد به این هدف مارکت پلیس شده است تا خانم های جوان دیگر وارد برنامه ها و سایت های مختلف خرده فروشی نشوند و همه به سایت Dote مراجعه  کنند.

مارکت پلیس جهانی: در این نوع مارکت پلیس هر نوع محصولی و با هر هدفی امکان فروش دارد. در واقع هر آن چه را که فکر کنید می توانید در آن برای فروش در معرض عموم قرار دهید. نمونه خوب این شیوه سایت ebay می باشد.

لازم به ذکر است تقسیم بندی های دیگری هم برای مارکت پلیس ها بیان شده است. به طور مثال مارکت پلیس های هیبریدی که به مارکت پلیس هایی گفته می شود که علاوه بر اینکه محصولات سایر تامین کنندگان را به فروش می گذارد، محصولات خود را نیز درون فروشگاه قرار می دهد. معروف ترین مارکت پلیس های هیبریدی در دنیا سایت آمازون و والمارت می باشند. نمونه داخلی مارکت پلیس هیبریدی هم می توان به دیجی کالا اشاره کرد.

در مقالات آینده به بررسی کامل تر انواع مارکت پلیس ها و معرفی برترین مارکت پلیس های ایران و جهان می پردازیم.

 

 

مزایای مارکت پلیس ها:

هر مارکت پلیس از سه رکن اساسی «مدیر مارکت ، تامین کنندگان و مشتریان» تشکیل شده است. تشکیل مارکت پلیس می تواند برای هر سه بخش مزایای خوب و مفیدی را به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی مزایایی که فروش به سبک مارکت پلیس دارد خواهیم پرداخت.

 

مزایای مارکت پلیس

 

مزایا برای خود مارکت :

  • عدم نیاز به انبار: در بسیاری از موارد شما نیاز به انبار ندارید، چرا که محصولات در انبار تامین کنندگان بوده و پس از دریافت سفارش ارسال محصول از انبار تامین کننده صورت می گیرد.
  • عدم نیاز به سرمایه: با توجه به اینکه مدیر مارکت پلیس نیازی به خرید و انبار محصولات ندارد می توان گفت این شیوه فروش به سرمایه چندانی نیاز ندارد و بیشتر باید بر روی مدیریت کسب و کار تمرکز کرد.
  • ریسک مالی کم: در این روش شما هیچگونه سرمایه ای بند کار نکرده اید و صرفا یک بستر را فراهم کرده اید. حتی اگر کسب و کار شکست بخورد شما ضرری آن چنانی نکرده اید.

 

 

مزایا برای تامین کنندگان یا فروشندگان:

  • فروش راحت و سریع محصولات: در مارکت پلیس تامین کنندگان می توانند به راحتی محصولات خود را در سایت آپلود کرده یا به مسئولان مربوطه بدهند تا محصولاتشان در سریع ترین زمان ممکن در فروشگاه قرار گیرد و از همان لحظه فروششان را آغاز کنند. یک مزیت خوب دیگر این گونه کسب و کار، فروش نقدی محصولات می باشد که دیگر دردسرهای خرید چکی و قسطی را نخواهند داشت.
  • عدم هزینه تبلیغات و بازاریابی: یکی از وظایف اصلی مدیر مارکت پلیس تبلیغات و بازاریابی برای محصولات موجود در فروشگاه می باشد. تامین کنندگان دیگر نیازی به هزینه اضافی برای تبلیغات نخواهند داشت.
  • فروش بدون محدودیت جغرافیایی: در این شیوه تامین کنندگان می توانند محصولات خود را به سراسر جهان بفروشند، چرا که مخاطبان و مشتریان این گونه فروشگاه ها در سرتاسر جهان قرار دارند.

 

 

مزایا برای مشتریان یا خریداران:

  • قدرت انتخاب بیشتر: در مارکت پلیس انواع محصولات با تامین کنندگان مختلف وجود دارند و این موضوع حق انتخاب بالایی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.
  • کیفیت بالاتر محصولات: در فضای مارکت پلیس به دلیل وجود فضای کاملا رقابتی، تامین کنندگان سعی در ارائه بالاترین کیفیت محصول و ارائه تجربه بهترین خرید هستند. لذا این موضوع به نفع مشتریان می باشد.
  • قیمت پایین تر محصولات: باز هم به دلیل وجود رقابت در بین تامین کنندگان یک محصول خاص امکان کاهش قیمت محصول وجود دارد. همچنین به دلیل حذف واسطه، قیمت محصولات به مراتب پایین تر می باشد.

 

پرستامارکت ؛ ماژول مارکت پلیس پرستاشاپ

پرستافا پس از بررسی تمامی ماژول های پرستاشاپ در سطح دنیا و با توجه به نیازهای مدیران فروشگاه های پرستاشاپی در سطح ایران اقدام به طراحی و توسعه ماژول مارکت پلیس پرستامارکت نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان پرستافا تماس بفرمایید.
۰۵۱۳۸۴۰۱۰۶۹

صفحه محصول پرستامارکت در فراکت

 

با احترام فراوان

تیم توسعه پرستافا