پرستاپال ؛ ماژول همکاری در فروش پرستاشاپ

توسعه و تامین محصولات و خدمات تنها دغدغه ای نیست که یک فروشگاه اینترنتی باید برای آن راه چاره بیاندیشد بلکه همزمان مباحث مهمی از جمله بازاریابی و فروش نیز میبایست مد نظر قرار گیرند! در مارکت فراکت نیز این امر واضح هست و صرفا توسعه و انتشار محصولات تمام کار نیست!

اگر چه همواره تلاش های زیادی بری انتشار محصولات و ابزارهایی مفیدی برای بازاریابی در پرستاشاپ شده اما همیشه جای خالی یک سیستم مفید و بزرگ برای رفع مشکل بزرگ نیاز بازاریابی به سبک affiliate marketing حس میشده است!

مفتخریم که اعلام کنیم که ابتدای این هفته با انتشار ماژول همکاری در فروش پرستاپال گام بزرگی برای رفع این نیاز برداشته شده است.

در ادامه یک ویدئو آموزشی پیرامون روش کار ماژول قدرتمند پرستاپال برای شما عزیزان تهیه شده است که میتوانید در این پرستاکست آن را مشاهده کنید.

 

مباحثی که در این آموزش  مربوط به سیستم همکاری در فروش پرستاپال به آن ها می پردازم :
✅ بخش اول : نصب و تنظیم اولیه پرستاپال
✅ بخش دوم :شروع کار بازاریاب
✅ بخش سوم : پرداخت کمیسیون بازاریاب

 

۱
بخش اول تنظیمات بخش مدیریت

قدم اول: نصب و تنظیم اولیه ماژول پرستاپال

برای نصب و راه اندازی ماژول پرستاپال ابتدا وارد «ماژول ها و سرویس ها» از قسمت ماژول می شویم سپس «بارگذاری یک ماژول» را انتخاب می کنیم و به مسیری که ماژول پس از خرید دانلود شده می رویم و مراحل نصب را انجام میدهیم. بعد از نصب برای تنظیم اولیه پرستاپال ابتدا وارد پیکربندی ماژول پرستاپال می شویم.«عنوان صفحه» «لوگو» «وضعیت‌های تایید شده» «وضعیت‌های لغو شده» را طبق تنظیمات مورد نظر مشخص می کنیم. همینطور شما می توانید قابلیت ثبت نام خودکار بازاریاب، تایید خودکار بازاریاب ها، اجبار در فرم ثبت نام بازاریاب را فعال یا غیر فعال کنید.

 

قدم دوم: تنظیم کمیسیون پیش‌فرض

محصولاتی که کمیسیون آنها به صورت اختصاصی مشخص نشده از این تنظیمات استفاده می کنند.

برای این منظور به قسمت «تنظیمات پیش فرض درآمدها» و از قسمت انتخاب «نوع پورسانت پیش فرض» می توانیم یا  «درصد از مقدار محصول» یا « مبلغ ثابت » را انتخاب کنیم.

چنانچه نوع پورسانت را درصد انتخاب کنیم از قسمت درصد پیشرفت پورسانت می توانیم مقدار آن را مشخص کنیم. همینطور در این قسمت می توانید حداقل و حداکثر موجودی برای درخواست بازاریاب را مشخص کنید تا بازاریاب در همان میزان بودجه درخواست خود را ارسال نماید.

 

قدم سوم: تعیین کمیسیون انتخابی برای محصولات

در این قسمت می توانید برای محصولاتی که می خواهید کمیسیون متفاوت داشته باشد مقدار آن را مشخص کنید.ابتدا محصول مورد نظر را مشخص می کنیم سپس نوع پورسانت بازاریاب که می تواند یا درصدی باشد یا مقدار ثابت تعیین می کنیم.

 

قدم چهارم : معرفی بخش همکاری در فروشگاه
برای شروع، بنر همکاری در فروش یا صفحه لندینگ پیج در فروشگاه خود ایجاد کنید تا بازاریاب ها مسیر ثبت نام خود را طی کنند. و شما حالا می توانید شروع به جذب بازاریاب داشته باشید.

2
بخش دوم: شروع کار بازاریاب

 

قدم اول: ثبت نام بازاریاب
بازاریاب در صفحه همکاری در فروش فرم ثبت‌نام بازاریاب را تکمیل می کند. این فرم شامل مواردی شامل جنسیت، نام کاربری، ایمیل و رمز عبور می باشد که وقت بازاریاب را نهایتا یک دقیقه کمتر می گیرد.

 

قدم دوم: وارد کردن اطلاعات بانکی
بازاریاب برای اینکه مراحل مالی راحت تر انجام شود نام بانک ، نام دارنده حساب ، شماره حساب و شماره شبا را به طور صحیح وارد میکند. تا مدیر فروشگاه  شماره شبا یک شماره بانکی منحصر به فرد است که با IR شروع می شود و 24 رقمی است .

 

قدم سوم: انتخاب محصول برای بازاریابی
این روزها با داشتن یک کانال تلگرامی یا اینستاگرام برای خرید فروش کار بسیار آسان تر شده . از طریق پنل در قسمت فهرست محصولات می تواند تعدادی را انتخاب لینک خرید محصول را مشخص و در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام نشردهد تا مشتری بتواند از این طریق راحت تر خرید خود را انجام دهد. و مشتری هم با یک جستجو ساده  محصولات شما را با هشتگ مورد نظر پیدا کند و خرید خود را انجام دهد.

 

قدم چهارم: خرید مشتریان از لینک اختصاصی
مشتریان، می توانند از طریق لینک اختصاصی که بازاریاب برای هر محصول دارد خرید خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام انجام دهند. به این ترتیب هر بازاریاب جداگانه لینک مختص به خود را دارد.

 

3
بخش سوم: پرداخت کمیسیون بازاریاب

قدم اول : سفارشات و درآمد بازاریاب
فهرست سفارشات و درآمد بازاریاب از پنل اختصاصی بازاریاب یا پنل مدیریت ، مشخص استفاده شده است . و اینکه طی بازه 30 روزه تعداد سفارشاتی که طی این مدت انجام شده و واریزها  با تمامی جزئیات قابل مشاهده است.

 

قدم دوم: ثبت درخواست واریز
بازاریاب بر اساس قانونی که سایت دارد می تواند براساس میزان حداقل و سقف مبلغ درخواستی که در قسمت مدیریت فروشگاه توسط مدیر انجام شده  می تواند درخواست خود را ارسال کند و منتظر بررسی بماند تا مدیر به درخواست وی در زمان مشخص رسیدگی کند.

 

قدم سوم: پرداخت کمیسیون بازاریاب

یکی از ویژگی های سیستم همکاری در فروش پرستاپال سریع بودن و منعطف بودن آن در پرداخت کمیسیون برای بازاریاب است.
مدیر فروشگاه در زمانی دلخواه می تواند درخواست بازاریاب را رد یا قبول کند ( البته در این قسمت وضعیت درخواست، مبلغ نهایی واریز شده و شناسه واریز را حتما باید وارد کنید.) و نتیجه را برای وی ارسال کند. و بازاریاب می تواند نتیجه درخواست خود را در پنل مشاهده کند.

 

امیدواریم از پرستاپال، ماژول همکاری در فروش پرستاشاپ لذت ببرید.