در این آموزش در خصوص امکان «ویرایشگر زنده قالب» که قسمت کاربردی است توضیح خواهیم داد.

با مطالعه این آموزش شما میتوانید با تنظیماتی مناسب پروفایلی با ظاهری دلنشین برای صفحه اصلی فروشگاه خود ایجاد نمایید.

 

ویرایشگر زنده قالب

دربخش ویرایش زنده قالب می توان ظاهر قالب (رنگ بندی و فونت) آن را تغییرداد، این بخش امکاناتی به شما می دهد که می توانید قسمت های مشخص شده را تغییر رنگ بدهید وبصورت زنده تغییرات را بر روی بخش کاربری فروشگاه مشاهده کنید.
برای دسترسی به این قسمت به مسیر (منو مدیریت پرستاشاپ >> تنظیمات صفحه ساز قالب >> ویرایشگر زنده قالب) بروید.
برای ایجاد یک پروفایل مانند تصویر زیر، ابتدا عنوان پروفایل خود را قرار دهید وپس از آن در پایین تغییرات موردنیاز را طبق نیاز خود بر روی بخش هایی از قالب که در این ویژگی مشخص شده است اعمال نمایید، در انتها برای ذخیرسازی تغییرات بر روی دکمه آبی رنگ “ثبت” کلیک نموده تا پروفایل جدید ذخیره شود.
 

ایجاد پروفایل جدید

برای ایجاد یک پروفایل مانند تصویر زیر  که با رنگ زرد مشخص شده است عنوان آن را انتخاب نموده و در ادامه راه تنظیمات رنگ موقعیت های مختلف بطور دلخواه انجام دهید، پس از انتخاب رنگ بندی مناسب درنهایت بر روی دکمه آبی رنگ «ثبت» در بالای صفحه کلیک نمایید تا بدین صورت پروفایل جدید در مجموعه پروفایل های قالب ذخیره گردد.

تصویر

Body content : در کادر سمت راست می توان الگویی دل خواه برای کل صفحه اختصاص داد.
نکته: برای بستن این کادر روی لینک Body content کلیک کنید، با بستن این کادر سایر تنظیمات قابل مشاهده خواهدبود.
پس از انجام تنظیمات برای استفاده از پروفایل به مسیر ( مدیریت صفحه ساز قالب >> تنظیمات قالب >> کادر سفارشی سازی تنظیمات) بروید:
در این قسمت لیستی از پروفایل های ذخیره شده وجود دارد که می توانید از بین آن ها پروفایل مدنظر خود جهت اعمال بر روی فروشگاه را انتخاب کنید.