این بخش از آموزش به توضیح در مورد تنظیمات تب «پیکربندی ماژول» شگفت انگیز  و همچنین کارایی این تنظیمات در ماژول توضیح داده شده است.

در این برگه تنظیمات اصلی ماژول قرار دارد ، که البته توضیحات لازم در زیر هر کدام درج شده اما به طور خلاصه به شرح ذیل میباشد :

الف. وضعیت کلی ماژول : ممکن است بخواهید ماژول را برای مدت کوتاهی غیر فعال نمایید ، میتوانید با غیر فعال کردن این گزینه ، موقتا به این خواسته برسید.

نکته : راه اصولی تر برای غیرفعال کردن ماژول این است که به بخش ماژولها رفته و ماژول شگفت انگیز را پیدا کنید و برروی دکمه “غیرفعال” آن کلیک نمایید و همچنین برای فعال نمودن نیز همین مسیر را دنبال نموده ولی این بار بر روی دکمه “فعال” کلیک کنید ، دقت کنید که در این قسمت به اشتباه برروی سایر دکمه ها کلیک نکنید چرا که ممکن است تمامی اطلاعات ثبت شده در ماژول مانند تایمرهای طراحی شده توسط شما ، پیکربندی ها ، آمار ، پیشنهادات ، دسته ها و گروههای نمایش حذف گردند !

ب. بارگذاری کتابخانه جی کوئری : جی کوئری یک کتابخانه با زبان جاوااسکریپت است که به توسعه دهندگان وب کمک بسزایی در کدنویسی سمت client میکند . به همین دلیل معمولا در قالب خیلی از وبسایتها به صورت پیشفرض این کتابخانه وجود دارد ، در پرستاشاپ نیز این کتابخانه به صورت پیشفرض وجود داشته و نیازی به وارد کردن آن وجود ندارد ، با این حال ما این گزینه را برای زمانی قرار دادیم که اگر به هر دلیلی کتابخانه جی کوئری وجود نداشت بتوانید با فعال کردن آن کتابخانه را به قالب اضافه نمایید. وجود این کتابخانه برای نمایش درست قالبهای پیشفرض ماژول ضروری است مگر اینکه شما از قالبی استفاده نمایید که نیازی به جی کوئری نداشته باشد.

ج. بارگذاری کدهای قالبهای پیشفرض : اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید که فقط از قالبهای اختصاصی خودتان که برای ماژول طراحی کرده اید استفاده نمایید بنابر این میتوانید با غیرفعال کردن این گزینه از بارگذاری بی جهت فایلهای قالبهای پیشفرض ماژول جلوگیری نمایید. به طور پیشفرض توصیه میکنیم این گزینه فعال باشد تا بتوانید از قالبهای پیشفرض ماژول نیز استفاده نمایید.

د. بارگذاری کدهای تایمر یا همان شمارنده معکوس :  به مانند گزینه قبل اگر قالبی طراحی نمودید که از تایمر اختصاصی بهرهمند بوده ونیازی به تایمرساز ماژول نداشتید میتوانید با غیرفعال کردن این گزینه از بارگذاری بی جهت فایلهای تایمرساز ماژول جلوگیری نمایید. به طور پیشفرض توصیه میکنیم این گزینه نیز فعال باشد تا بتوانید از تایمرساز حرفه ای ماژول نیز استفاده کنید.