در این قسمت از آموزش روش ایجاد زیرمنو را بصورت مگامنو و همچنین حالت های مختلف نمایش آن را برای آشنایی شما با این امکان توضیح می دهیم.

ایجاد زیرمنو بصورت مگامنو یکی از موارد مهمی است که کاربران قالب های پرستاشاپ لئوتم اکثرا با آن دچار مشکل هستند، به هیمن منظور در این آموزش در خصوص این موضوع توضیح خواهیم داد .

 

مراحل ایجاد زیرمنو :

  • برای ایجاد زیرمنو ، ابتدا فیلد «ایجاد زیرمنو» را بر روی بله قرار دهید.
  • فیلد پهنای زیرمنو عرض زیرمنو شما را مشخص می کند و براساس پیکسل می باشد،
  • بخش سوم این قسمت «تراز زیرمنو» است که حالت زیرمنو را بر اساس موقعیت منو اصلی در یکی از حالت های ( راست چین ، وسط چین ، چپ چین و یا تمام عرض بودن )  مشخص می کند.

  • بخش آخر «تنظیمات زیرمنو» مربوط به اضافه و حذف کردن ستون هایی است که در زیرمنو ایجاد میشود، این ستون ها و ردیف ها ساختار قرارگیری محتوای موردنظرتان را که شامل تصاویر ، لیست محصول و، متن و موارد دیگر می باشد را تعیین می کند. در ادامه دو نمونه از تراز مختلف زیرمنو را نمایش م دهیم تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

نمونه یک (چپ چین)

نمونه دو (تمام عرض)

به همین صورت شما هم میتوانید با کم و زیاد کردن مقدار پهنای زیرمنو، عرض زیرمنو را کوچک یا بزرک کنید و همچنین با انتخاب ترازهای مختلف موقعیت زیرمنو در منو را تعیین نمایید.

اضافه کردن ردیف

با کلیک بر روی دکمه «اضافه کردن ردیف» ردیفی در زیرمنو ایجاد می شود که در آن امکان قرار دادن ستون ها وجود دارد.

اضافه کردن ستون

با کلیک بر روی دکمه «اضافه کردن ستون» ستونی در ردیف اضافه می شود ، با کلیک بر روی ستون ایجاد شده دو پنجره جدید با عنوان «تنظیم ستون» و «تنظیم ویجت» باز می شود.

تنظیم ستون: در این بخش دو امکان افزودن کلاس(قرار دادن کلاس css ستون) و پهنای ستون (تنظیم عرض ستون از 1 تا 12) قرار دارد. هر چه مقدار کمتر باشد عرض ستون کوچکتر و هر چه این مقدار بیشتر شود عرض ستون بیشتر خواهد شد.

تنظیم ویجت: در این بخش پس از تنظیم ستون میتوانید ویجتی را که قبل در قسمت «فهرست ویجت» ایجاد نموده اید فراخوانی کنید و در زیرمنو قرار دهید.

نکته: بدون اضافه کردن ردیف نمیتوان ستونی را در زیرمنو قرار داد و همچنین بدون افزودن ستون نمیتوان ویجتی را در زیرمنو قرار داد. ابتدا باید ردیف را ایجاد نموده و پس از آن هر تعداد ستونی را که نیاز داشتید در آن ردیف اضافه کنید و در ادامه ویجت را در ستون قرار دهید.

آخرین مرحله اضافه کردن ویجت در زیرمنو می باشد، بدین منظور پس از اضافه کردن ستون و تنظیم عرض آن در پنجره «تنظیم ویجت» ویجت را انتخاب نموده و در ادامه بر روی دکمه «قرار دادن» کلیک نمایید.

 

پس از انجام این مراحل و کلیک بر ر یو دکمه «قرار دادن» محتوای ویجت ها در زیرمنو مانند زیر ایجاد خواهد شد.