تب “تنظیمات پیشرفته” ویژه تنظیماتی است که در حالت معمول نیازی به تغییری در آن نیست و ماژول با همان تنظیمات اولیه در هنگام نصب ، بهترین عملکرد را دارد. این تب در صورتی نمایش داده می شود که در تب پیکربندی بخش “حالت خطایابی” را فعال کنید ، در این قسمت تنظیمات مختلفی داریم که در ادامه هر یک از این تنظیمات را توضیح خواهیم داد .

مناطق پستی در پرستاکارت

سبدخرید پرستاکارت براساس مناطق چهارگانه پست عمل می کند ، در واقع هر آدرسی که سبدخرید ثبت می شود باتوجه به استان و شهر مبدا که در تب “حامل و پرداخت” انتخاب کرده اید و همچنین استان و شهری که مشتری در مرحله اول مشخص می کند در یکی از چهار منطقه پستی “درون شهری” ، “درون استانی” ، “برون استانی همجوار” و “برون استانی غیر همجوار” قرار می گیرد.

در صورت تغییر در تنظیمات پیش فرض مربوط به این چهارمنطقه ، منطقه مربوط به آدرس مشتری به درستی ثبت نشده و در نتیجه مشتری در هنگام ثبت نهایی سفارش با مشکل مواجه خواهد شد.

نکته مهم : توصیه ما بصورت خاص عدم تغییر تنظیمات پیش فرض مربوط به این 4 منطقه می باشد.

وضعیت سفارش ویژه

وضعیت سفارش ویژه ، وضعیت سفارش هایی را مشخص می کند که بصورت مستقیم توسط ماژول سبدخرید پرستاکارت ثبت می شوند. ( سفارشاتی مانند پیک موتوری در روش پرداخت ادغام شده با روش ارسال و یا سفارش های پرداخت در محل پنل پستی)

دقت کنید در هر سفارشی که در انتهای ثبت سفارش با صفحه تایید سفارش پرستاکارت مواجه می شوید توسط پرستاکارت ثبت شده و دارای وضعیتی خواهد بود که در فیلد “وضعیت سفارش ویژه” مشخص کرده اید ، خواهد بود.

حامل های پنل پستی

دو گزینه دیگر این قسمت از تنظیمات ماژول سبدخرید برای تعیین حامل های پستی می باشد که مشخص می کند حامل پیشتاز و سفارشی پنل پستی شما کدام یک از حامل های فروشگاه تان هستند. در واقع حامل هایی که در صورت انتخاب آنها توسط مشتری سفارش بصورت پیشتاز یا سفارش در پنل پستی ثبت خواهد شد.

نکته : در صورتی که حامل های پستی را قبلا حذف کرده اید با قرار دادن این دو گزینه بر روی “هیچ کدام :: حامل جدید ایجاد شود” میتوانید دو حامل جدید ویژه پنل پستی ایجاد کنید.