در این قسمت از دوره راهنمای پرستاگرام به بررسی کامل تنظیمات این ماژول خواهیم پرداخت.

تنظیمات بخش رویداد:

در بخش اول، تنظیمات مربوط به رویداد قابل تغییر می باشد. هنگامی که فروشگاه در حالت تعمیر قرار می گیرد، پیامی برای مشتریان ارسال می گردد. البته در صورتی که رویداد را فعال کرده باشید. شما در این بخش می توانید متون رفتن به حالت تعمیر و خروج از آن را تنظیم کنید.

رویداد پرستاگرام

تنظیم بات پیشفرض:

در این بخش بات اصلی فروشگاه خود را تعیین می کنید. در واقع مشتریان با کلیک بر روی دکمه اتصال به بات تلگرام در حساب کاربری خود یا در داخل سایت به این بات متصل می شوند. باتی که به عنوان پیشفرض قرار می دهید بات اصلی فروشگاه شما است.

تنظیم بات پیشفرض

تنظیم متون دستورات پیشفرض:

در این بخش یک سری متون از پیش تعیین شده مشاهده می کنید که برای مواقع خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال زمانی که فردی قبلا در بات شما ثبت نام کرده است متن “شما قبلا در این فروشگاه ثبت‌نام کرده‌اید ولی به نظر می‌رسد مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نکرده‌اید.” نمایش داده خواهد شد. در این تنظیمات می توانید تمامی متن دستورات پیشفرض را تغییر بدهید.

دستور پیش فرض

تنظیم کرون جاب هسته تلگرام:

همانطور که در آموزش های قبلی گفته شده است، از کرون جاب برای ارسال پست های زمان بندی شده مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش شما باید تنظیمات مهمی را با توجه به قدرت سرور خود تعیین کنید تا مشکلی برای ارسال پیام ها صورت نگیرد.

تنظیم کرون جاب

محدودیت لیست پست:

زمانی که شما به طور مثال هزار کاربر دارید و می خواهید برای آن ها پیام ارسال کنید. در ابتدا باید هزار پست ایجاد شود. اما با توجه به قدرت سرور ممکن است در یک زمان نتواند هزار پست را ایجاد کند. به همین دلیل شما با تنظیم این بخش اعلام می کنید که در طی یک دوره چه تعداد پست توسط کرون جاب پرستاگرام ایجاد شود.

محدودیت ارسال پست:

با تنظیم این عدد، تعیین می کنید چه تعداد پست توسط کرون جاب در یک دوره به تلگرام ارسال شود.

زمان دوره لیست پست:

این عدد بیان می کند در هر چند دقیقه یک دوره لیست پست ایجاد شود. اگر این عدد ۱ باشد و محدودیت لیست پست ۸ باشد یعنی در هر ۱ دقیقه، ۸ پست توسط کرون جاب ارسال می گردد.

زمان دوره ارسال پست:

این عدد بیان می کند در هر چند دقیقه، پست های ایجاد شده توسط کرون جاب ارسال گردد. به طور مثال اگر این عدد ۱ باشد و محدودیت ارسال پست ۸ باشد، در هر دقیقه ۸ پست ارسال می گردد.