این قسمت از راهنما را به آموزش ساخت بات تلگرامی و اتصال پرستاگرام به آن اختصاص داده ایم. منتهی قبل از توضیح این بخش ابتدا بر روی تب مدیریت پلاگین ها کلیک کنید تا تمامی پلاگین های در دسترس برای ماژول تلگرام پرستاشاپ را مشاهده نمایید. در این قسمت تمامی پلاگین های مورد نیاز برای اتصال به شبکه های اجتماعی قرار داده شده است که به تدریج بر تعداد این پلاگین ها افزوده خواهد شد و شما امکانات بیشتری را تجربه خواهید کرد. در حال حاضر فقط پلاگین هسته تلگرام موجود می باشد.

مدیریت پلاگین های پرستاگرام

در این نسخه پس از نصب ماژول پرستاشاپ پرستاگرام، پلاگین «هسته تلگرام» که در واقع هسته اصلی و حیاتی پلاگین های دیگر مرتبط با تلگرام می باشد بصورت خودکار نصب می گردد. با غیرفعال شدن این پلاگین تمامی پلاگین های دیگر غیرفعال شده و کارایی نخواهند داشت.

ساخت بات تلگرامی:

پس از کلیک بر روی دکمه «هسته تلگرام» به صفحه فهرست بات ها هدایت خواهید شد اما چون باتی ندارید ابتدا باید بر روی دکمه «اضافه کردن بات » کلیک کنید و اقدام به ایجاد بات جدید نمایید. اما قبل از آن باید در خود پیام رسان تلگرام با استفاده از بات رسمی تلگرام به نام BotFather@ یک بات بسازید. برای ساخت بات تلگرام در خود تلگرام در بخش جستجو BotFather@ را پیدا نموده و پس از ان بر روی دکمه start این Bot کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی دکمه «start» در پنجره بعدی بایستی بر روی newbot/ کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی «newbot» در مرحله بعدی از شما میخواهد که نامی برای ربات خود انتخاب نمایید.

پس از انتخاب نام و فشردن دکمه ارسال در مرحله بعدی از شما درخواست می کند که نام کاربری برای ربات خود انتخاب کنید توجه داشته باشید که در انتهای نام کاربری باید کلمه bot قرار گیرد. مانند: prestafa_bot

پس از اینکه نام کاربری ربات خودتان را انتخاب کرده و ارسال نمایید، در مرحله بعدی به شما توکن مخصوصی داده می شود که باید آن را در فیلد توکن در صفحه اضافه کردن بات قرار دهید. همچنین وضعیت بات را بر روی حالت بله قرار دهید و تنظیمات را ذخیره کنید.

تا اینجا بات تلگرامی فروشگاه شما ساخته شده است و همچنین این بات به ماژول پرستاگرام شما متصل شده است.

 

فهرست بات ها :

اولین گزینه پلاگین هسته تلگرام فهرست بات ها است. همانطور که می بینید بات تلگرامی که ساختید در این بخش نمایش داده شده است. در این بخش لیست تمام بات هایی که برای فروشگاه خود ساخته اید قابل مشاهده می باشد. در این بخش شما امکان ویرایش و یا حذف بات را خواهید داشت.

فهرست بات تلگرام