سلام خدمت شما همراهان مهربان و وفادار پرستافا، در این آموزش قصد داریم آموزش کار با پلاگین کوتاه کننده لینک را خدمت شما بزرگواران ارائه دهیم.

با پلاگین کوتاه کننده لینک قادر خواهید بود صفحات محصولات، شاخه ها، تولید کنندگان و cms را به صورت مناسب و شکیل در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

 

روش نصب پلاگین کوتاه کننده لینک جادویی پرستاشاپ

جهت نصب پلاگین کوتاه کننده لینک پس از نصب ماژول پرستالینک به صفحه «مدیریت پلاگین ها» وارد شوید و تنها با کلیک بر روی دکمه دانلود پلاگین را در دانلود نموده و در نهایت بر روی دکمه نصب پلاگین را در فروشگاه راه اندازی نمایید.

 

 

در این بخش امکان دریافت لینک ها از نوع : محصول، دسته بندی، برند، توزیع کننده، صفحه و دسته بندی صفحه قرار دارد. بدین منظور ابتدا نوع لینک را انتخاب نمایید.

پس از اینکه نوع لینک را انتخاب کنید در بخش بعدی میتوانید محصول یا دسته بندی یا برند و یا … را انتخاب کنید.

در ادامه با انتخاب محصول موردنظر دو فیلد «کد بازاریاب» و «آدرس» ظاهر می شود که بصورت مختصر هر یک از این موارد رو تعریف می کنیم.

کد بازاریاب: در این فیلد میتوانید در صورتی که ماژول پرستاپال دارید کد بازاریاب خود را به صورت دلخواه برای این محصول قرار دهید.

آدرس: در این فیلد آدرس ایجاد شده برای محصول انتخاب شده نمایش داده می شود.

 

در این بخش امکان ایجاد لینک به صورت تصادفی و دلخواه وجود دارد. بدین منظور تنها کافی است در فیلد «آدرس مقصد» آدرس مورد نظر صفحه را وارد نموده و در ادامه بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. حال اگر بخواهید لینک تصادفی ایجاد کنید گزینه «انتخابی باشد؟»  باید بر روی خیر قرار بگیرد و در صورتی که قصد داشته باشید عنوان دلخواه برای لینک خود در نظر بگیرید بایستی وضعیت «انتخابی باشد؟» را بر روی بله قرار دهید.

برای مثال ما اگر بخواهیم لینک صفحه ماژول پرستاکارت در فراکت در شبکه های اجتماعی قرار دهیم طبیعتا به صورت معمول لینک بسیار طولانی می شود و در نتیجه شکل مناسبی نخواهد داشت. بدین منظور ابتدا آدرس صفحه را در فیلد آدرس مقصد قرار داده و در ادامه وضعیت «انتخابی باشد؟» را فعال نموده و در نهایت عنوان دلخواه خود را برای لینک صفحه ماژول پرستاکارت در فیلد «نام انتخابی» قرار دهید.

 

پس از انجام این تنظیمات لینک صفحه ماژول پرستاکارت که به شکل طولانی با کاراکترهای زیاد بود بصورت مناسب و کوتاه ایجاد خواهد شد. مانند زیر:

 

 

لیست آدرس های کوتاه شده

در این بخش میتوانید تمامی لینک های کوتاه شده ایجاد شده را بر اساس شناسه، ادرس، تعداد، و زمان آخرین پردازش مشاهده نموده و در صورت لزوم اقدام به ویرایش هر یک از این لینک ها نمایید.

الگوی آدرس ها

در این صفحه تمامی الگوها برای محصولات، دسته بندی، برندها، صفحه ها و غیره قرار گرفته است. تنظیمات این صفحه با بخش های قبلی در ارتباط است و هر الگویی که شما برای محصولات، دسته بندی، صفحه ها و … قرار دهید، در بخش های «دریافت لینک ها» و «اضافه/ویرایش لینک کوتاه» که پیش از این توضیح داده شد در نظر گرفته می شود.

 

الگوی کلی

اگر بخواهید الگویی پیش از الگوهای محصولات، شاخه ها، صفحه ها و غیره … قرار دهید میتوانید در این فیلد نام الگوی موردنظر خود را قرار دهید .

پس  از انجام این کار، هنگامی که در قسمت «اضافه/ ویرایش لینک کوتاه» لینک صفحه موردنظرتان را ایجاد کنید GO پیش از لینک ایجاد شده در قسمت «لیست آدرس های کوتاه شده» ایجاد خواهد شد.

برای مثال با قرار دادن GO در فیلد «الگوی کلی» و ایجاد لینک در قسمت «اضافه/ویرایش لینک کوتاه» آدرس صفحه ماژول پرستاکارت به شکل زیر که در تصویر مشخص شده است نمایش داده می شود: