در ادامه سلسله مقالات پیرامون مارکت پلیس ، پس از آن که فهمیدیم مارکت پلیس چیست؟ ویژگی های مارکت پلیس باید چه چیزهایی باشد؟ و اینکه استراتژی راه اندازی و رشد مارکت پلیس چگونه باید باشد؟ می خواهیم به بررسی برترین مارکت پلیس های دنیا در سال ۲۰۱۸ بپردازیم. یکی از بهترین شیوه های موفقیت استفاده از الگوهای حاضر در سطح جهان می باشد. اگر شما قصد راه اندازی مارکت پلیس دارید شاید بد نباشد نگاهی به این مقاله انداخته و سعی در کشف استراتژی های این مارکت پلیس های موفق کنید.

برترین مارکت پلیس های سال ۲۰۱۸

۱- مارکت پلیس علی بابا در چین

مارکت پلیس علی بابا

گروه شرکت های علی بابا حدود ۸۰٪ سهم بازار را در چین در اختیار دارد. علی بابا دارای سایت های تجارت الکترونیک مشهوری است که خریداران و فروشندگان چینی را با خریداران و فروشندگان خارجی از راه های مختلفی متصل می نماید. علی بابا با داشتن حدود ۵۵۰ میلیون کاربر فعال موبایل، تنها با فروش محصول خود در یکی از سایت های علی بابا به بازار عظیم چین دسترسی خواهید داشت.

اگر شما در حال حاضر یک محصول و نام تجاری دارید می توانید با استفاده ازسایت  Tmall Global فروش مستقیم به مصرف کنندگان چینی را آغاز کنید.

ویژگی های کلیدی Tmall Global:

  • خدمات انبارداری و ذخیره سازی را برای فروشندگان بین المللی ارائه می دهد.
  • فروشندگان همچنین گزارش های فروش و تجزیه و تحلیل روزانه را دریافت می کنند.

۲- مارکت پلیس جهانی آمازون

مارکت پلیس امازون

آمازون از زمان ظهورش از اواخر دهه ۱۹۹۰ ، از یک کتاب فروشی آنلاین به بزرگترین خرده فروشی تجارت الکترونیک در سطح جهان تبدیل شده است. اکنون آمازون به طور روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد که برای خرید به سایت آمازون مراجعه می کنند. یکی از ویژگی های کلیدی آمازون ارائه خدمات به طور کامل می باشد. در آمازون لازم نیست شما نگران سفارشات، خدمات به مشتریان و انبار محصولات باشید. تمامی این کار توسط آمازون صورت می گیرد. به جای آن باید بر روی پیدا کردن فرصت هایی برای کالا و ارسال آن به آمازون باشید.

اگر شما یک خرده فروش کوچک و متوسط هستید و در حال فروش محصولات با مارک خود و یا توزیع کالاهای منحصر به فرد هستید، آمازون یک پلت فرم عالی برای فروش است.

ویژگی های کلیدی آمازون:

  • آمازون دارای ۱۱  بازار بین المللی در شمال امریکا، اروپا و آسیا است، بنابراین شما می توانید به آسانی بازار محصولات خود را گسترش دهید.
  • هزینه های بازاریابی کم و پایگاه داده مشتری بسیار زیاد از 180 کشور، ترافیک ارگانیک آمازون فوق العاده است و می تواند فروش قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • آمازون می تواند تمامی خدمات مشتریان، حمل و نقل و مرجوعی را از طریق برنامه FBA مدیریت نماید.

پرستامارکت ؛ ماژول مارکت پلیس پرستاشاپ

پرستافا تمام ماژول های مارکت پلیس موجود در پرستاشاپ را بررسی کرده است تا پیشرفته ترین ماژول مارکت پلیس پرستاشاپ را در دنیا آماده کنیم. این ماژول از نظر امکانات فراتر از ماژول های خارجی بوده و قیمت آن به مراتب پایین تر از آن ها می باشد.

خرید ماژول پرستامارکت

 

۳- مارکت پلیس JD.com

مارکت پلیس JD

JD Worldwide در چین دومین سایت بزرگ تجارت الکترونیک در چین می باشد و به طور مستقیم با علی بابا رقابت می کند. این سایت دارای ۲۴۰ میلیون کاربرد ثبت شده است که از این تعداد ۱۸۸ میلیون کاربر فعال وجود دارد. JD Worldwide دارای دو نوع مدل کسب و کار است. در مدل اول محصول را از شما خریداری و به مشتریان چینی می فروشد. در مدل دوم که شیوه مارکت پلیس می باشد شما محصولاتتان را داخل سایت قرار می دهید و به ازای هر فروش یک کمیسیون مشخص پرداخت می کنید.

ویژگی های کلیدی JD Worldwide:

  • هزینه سالانه آن USD$1,000 است اما نیازی به مجوز کسب و کار چینی یا حضور فیزیکی در چین وجود ندارد.
  • پشتیبانی بازاریابی را ارائه می دهد.
  • همچنین خدمات انبارداری و ذخیره سازی را به فروشندگان بین المللی و دسترسی به شبکه تدارکات در سراسر کشور ارائه می دهد.

۴- مارکت پلیس جهانی ebay

مارکت پلیس ebay

Ebay یکی از پیشگامان مارکت پلیس های آنلاین می باشد و دارای تاریخچه ای طولانی می باشد. حدود ۱۶۰ میلیون کاربر فعال از این مارکت پلیس خرید می کنند. Ebay نه تنها همچون آمازون بستری را برای فروش کالاهای جدید فروشندگان مختلف فراهم می سازد بلکه یکی از بزرگترین مارکت پلیس هایی است که شما می توانید کالاهای خود را به حراج بگذارید.

ویژگی های کلیدی eBay:

  • تا زمانی که غیرقانونی باشد، هر چیزی می تواند در سایت به حراج گذاشته شود.
  • دارای طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت و حمل و نقل است.
  • همچنین دارای آموزش های جامع و راهنمایی است.

۵- راکوتن (Rakuten ) مارکت پلیس کشور ژاپن

مارکت پلیس راکوتن

در سال ۱۹۹۷ در ژاپن تاسیس شد و اکنون بر بازار تجارت الکترونیک آسیا چیره شده است. این نام هم یکی از مشهورترین فروشندگان آنلاین در سراسر جهان است که بیش از ۱۰۵ میلیون مشتری فعال دارد. Rakuten یک بازار شخص ثالث است که به عنوان تسهیل کننده بین خریداران و تامین کنندگان عمل می کند. علاوه بر این، با به دست آوردن سایت های شناخته شده از جمله Play.com (بریتانیا)، Priceminister (فرانسه)، Buy.com (ایالات متحده) و بسیاری از سایت های دیگر، به سرعت گسترش یافته است.

ویژگی های کلیدی Rakuten:

  • بیش از ۸۰ درصد جمعیت ژاپن از راکوتن خریداری می کنند. مسلما بهترین مارکت پلیس برای فروش به مشتریان ژاپنی است.
  • راکوتن نیز با یک گروه از ارائه دهندگان خدمات شراکت دارد  که می تواند به شما امکان تحویل سریع کالا و خدمات بازگشت را ارائه می کند.

۶- فلیپ کارت (FlipKart) مارکت پلیس کشور هند

مارکت پلیس فلیپ کارت

تجارت الکترونیک فلیپ کارت در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و به یکی از بهترین پلتفرم ها برای ارسال محصولات به مصرف کنندگان هندی تبدیل شد. Flipkart در ابتدا به عنوان یک کتابفروشی آنلاین (مانند آمازون) شروع به فعالیت کرد  و به سرعت به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین در آسیا ظاهر شد. در حقیقت، آنها مدل کسب و کار خود را با توجه به نیازهای خاص هند تطبیق داده اند. آن ها کارهایی مثل پرداخت پول نقد در محل، ایجاد لجستیک محلی و زیرساخت های پشتیبانی از مشتریان را برای رشد صنعت تجارت الکترونیک در هند انجام دادند. فلیپ کارت در حال حاضر ۷۵ میلیون کاربر فعال دارد.

۷- لازادا (Lazada) مارکت پلیس جنوب شرقی آسیا

مارکت پلیس لازادا

Lazada بزرگترین وب سایت تجارت الکترونیک در جنوب شرقی آسیا است. این سایت ساده ترین راه برای رسیدن به مشتریان جدید در سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام است. لازادا ماهانه حدود ۵۰ میلیون بازدید کننده دارد و بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر در این کشورها دارد. اخیرا علی بابا ۵۰۰ میلیون دلار بر روی این مارکت پلیس سرمایه گذاری کرده است که باید خدمات خود را ارتقا دهد.

۸- Etsy  مارکت پلیس ایالات متحده آمریکا

مارکت پلیس esty

Etsy در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده است و یکی از محبوب ترین وب سایت های تجارت الکترونیک است که در بسیاری از کشورها فعالیت می کند. آن چه Etsy  را از سایر مارکت پلیس ها جدا می کند این است که این مارکت پلیس آیتم های دست ساز، جدید و جذابی که توسط هنرمندان یا پیشه ورانی که لباس، اسباب بازی، جواهرات و سایر چیزها را تولید می کنند به صورت آنلاین به فروش می گذارد.

این مارکت پلیس در حال حاضر جامعه فعالی دارد که متشکل از ۴۵ میلیون آیتم برای فروش ۱.۷ میلیون فروشنده و ۲۸.۶ میلیون خریدار است.

 

با احترام فراوان

تیم توسعه پرستافا