در این آموزش به توضیح کامل و مفصل تنظیمات موجود در صفحه پیشخوان ماژول وبلاگ می پردازیم.

برای رفتن به صفحه پیشخوان وبلاگ به مسیر زیر بروید:

مدیریت وبلاگ -> پیشخوان وبلاگ

 

تصویر زیر مربوط به قسمت پیشخوان وبلاگ است که در سمت راست سه تب با عنوان : «تنظیمات عمومی»، «تنظیمات لیست وبلاگ» و «تنظیمات موارد وبلاگ» و در سمت چپ تنظیمات مربوط به دسترسی سریع وبلاگ و همچین آمار بازدیدها وجود دارد.

 

تنظیمات عمومی :

در این قسمت تنظیمات عمومی که در هر وبلاگی کاربرد دارد قرار گرفته است، میتوانید در صورت نیاز اقدام به تغییرات موارد مدنظرتان بپردازید.

 

Rss چیست؟

Rss یعنی نمایش تمام محتویات یک صفحه وب بدون هیچ دیزاین که تنها برای خواندن اطلاعات و محتویات یک صفحه استفاده می شود.Rss ها، توسط کدهای xml نوشته می شود که این کدها، همان کدهای html هستند البته بدون دیزاین و کدهای css. فایلهای ساخته شده با کدهای xml دارای همان پسوند xml هستند و به دلیل نداشتن هیچ چیدمان و دیزاینی، دارای حجم بسیار پایینی می باشند.

 

فعال سازی Rss :

با فعال کردن این گزینه سایت شما مطالب و خبرهای مهم روز دنیا را از سایت های معتبر جمع آوری می کند و در وبلاگ شما قرار می هد. البته نمایش محتوای وبلاگ به مانند قبل با دیزاین و css نیست و تنها بهص ورت کدهای Html نمایش  داده می شود.

 

تنظیمات لیست وبلاگ :

در این قسمت امکان تنظیم مواردری که در نوع نمایش وبلاگ نقش دارند قرار دارد، با اعمال تغییر در هر یک از گزینه های این فسمت میتوانید نوع نمایش وبلاگ فروشگاه را به صورت دلخواه در بیاورید. تمامی موارد مربوط به به این قسمت کاملا مشخص است و نیاز به توضیح خاصی ندارد.

 

 

تنظیمات موارد وبلاگ :

در این قسمت میتوانید تمامی تنظیمات مرتبط با بخش های دیگر وبلاگ فروشگاه قرار داده شده است که با تغییر در هر یک از گزینه ها و فیلدها می توانید نوع نمایش وبلاگ خود را هم تغییر دهید.