در این آموزش به توضیح مفصل و کامل روش های ایجاد زیرمنو بصورت ساده و مگامنو می پردازیم.

در این ماژول دو نوع زیرمنو وجود دارد : حالت زیرمنو ساده و زیرمنو بصورت مگامنو  (در این حالت از ویجت ها استفاده می شود) در ادامه راهنما هر یک از این حالت ها را بصورت کامل توضیح می دهیم.

زیرمنو ساده:

اگر در زیرمنو فروشگاه تنها از چندین آیتم استفاده می کنید و نیازی به قرار دادن ویجت در این زیرمنو ها را نداشته باشید، استفاده از زیرمنو ساده مناسب ترین گزینه برای انتخاب می باشد.

برای ایجاد یک زیرمنو ساده تنها کافیست در زمان افزودن آیتم های زیرمنو فیلد والد را منو موردنظرتان تعیین کنید. برای مثال در تصویر زیر آیتم اصلی «کالای دیجیتال» دارای زیرمنو ساده ای در سه سطح  می باشد البته شما میتوانید سطح بندی موردنظر خود را تنظیم نمایید.

پس از ایجاد این زیرمنو ساده در بخش فروشگاه، بصورت تصویر زیر نمایش داده خواهد شد:

زیرمنو بصورت مگامنو

در صورتی که قصد استفاده از زیرمنو به صورت چند ستونه با محتوای مختلف مانند : تصویر و یا لیست محصول را داشته باشید ، زیرمنو را بصورت مگامنو ایجاد نمایید بدین منظور ار قسمت «ابزار ویرایش زنده» استفاده کنید.

 

ابزار ویرایش زنده :

قسمت ابزار ویرایش زنده برای مدیریت و ایجاد زیرمنوها بصورت مگامنو طراحی شده است.که شما می توانید با استفاده از ویجت هایی که ایجاد نموده اید، محتوای موردنظرتان را با ساختار دلخواه در ستون ها و ردیف های مختلف قرار دهید.

ایجاد زیر منو:

ابتدا بر روی منو موردنظر در قسمت «ابزار ویرایش زنده» کلیک کنید تا پنجره ای با عنوان «تنظیمات زیرمنو» باز شود، در تصویر زیر برای آیتم کالای دیجیتال قصد ایجاد زیر منو را داریم. برای ایجاد زیر منو چندین امکان برای تنظیم کردن وجود دارد که در تصویر زیر نمایش داده شده اند.

در آموزش های بعدی در خصوص ایجاد زیرمنو بصورت کامل و تصویری توضیحاتی را ارائه می دهیم تا با این بخش بهتر آشنا شوید.