در این قسمت از آموزش به بررسی چگونگی عضویت مشتریان و کارمندان در بات تلگرامی شما پرداخته ایم. مشتریان از دو طریق می توانند در بات شما عضو شوند.

روش اول عضویت مشتریان در بات:

در روش اول مشتریان از طریق حساب کاربری خود می توانند عضو بات شوند. همانطور که در عکس می بینید در حساب کاربری مشتریان، دکمه ای اضافه شده است به نام اتصال به بات تلگرام که مشتری با کلیک بر روی آن وارد صفحه دیگری شده و در آن صفحه می توانند عضو بات شوند. لازم به ذکر است کلیه تنظیمات در ماژول پرستاشاپ پرستاگرام قابل تغییر می باشد.

اتصال به بات

صفحه ویژه مشتریان:

در ماژول پرستاگرام بخشی به نام صفحه ویژه مشتریان وجود دارد که این صفحه دارای دو تب بوده که تب اول یعنی صفحه مشتری برای تنظیمات روش اول عضویت مشتری در بات می باشد.

تنظیمات صفحه عضویت مشتری

۱- با فعال کردن این گزینه در پنل کاربری مشتری گزینه ای مبنی بر عضویت مشتری در بات تلگرام نمایش داده خواهد شد. که البته می توانید نام دکمه را به صورت دلخواه تعیین نمایید.

۲- همان طور که در مورد قبلی گفته شد متن دکمه را می توانید خود به صورت دلخواه تعیین نمایید.

۳- در این قسمت می توانید آیکون مورد نظر برای این دکمه را تعیین نمایید.

۴- مشتری پس از کلیک کردن بر روی دکمه مورد نظر وارد صفحه ای می شود که در آن می تواند به بات فروشگاه شما متصل شود. در این بخش می توانید عنوان این صفحه را تعیین نمایید.

۵- در پایین صفحه دکمه ای برای اتصال به بات شما وجود دارد که شما می توانید متن دکمه را در این بخش مشخص کنید.

۶- در این بخش باتی که می خواهید مشتری شما به عضویت آن درآید را مشخص کنید.

۷- اگر می خواهید نشانگر صفحات در صفحه عضویت مشتری به بات نمایش داده شود این گزینه را فعال کنید.

۸- فعال کردن ستون سمت راست

۹- فعال کردن ستون سمت چپ

۱۰- در این بخش متنی که قرار است در صفحه عضویت مشتری به بات به کابر نمایش داده شود را مشخص نمایید. می توانید متن را به دلخواه وارد نمایید.

روش دوم عضویت مشتریان در بات:

در روش دوم عضویت مشتریان، در ستون های راست یا چپ داخل سایت می توان بخشی را برای عضویت مشتریان به بات اختصاص داد.

اتصال به بات 1

همانطور که گفته شد در صفحه ویژه مشتریان در ماژول پرستاگرام دو تب وجود دارد. تب دوم یعنی بخش شناور، مخصوص اعمال تنظیمات این روش از عضویت مشتریان اختصاص دارد.

بخش شناور عضویت

تنظیمات این بخش نیز همانند قسمت قبلی بوده با این تفاوت که در این بخش باید هوک مورد نظر خود را برای قرارگیری این تنظیمات تعیین کنید.

عضویت کارمندان در بات:

شما می توانید برای کارمندان بخش های مختلف فروشگاه خود بات مخصوص ایجاد نمایید تا کارمندان هر بخش به بات مربوطه متصل شوند. نحوه عضویت آن ها به این گونه است که در ماژول پرستاگرام بخشی به نام صفحه ویژه عضویت کارمندان قرار دارد که کارمندان می توانند با انتخاب بات مورد نظر، به عضویت آن در آیند.

اتصال کارمند به بات

فهرست کاربران:

در بخش فهرست کاربران ماژول تلگرام پرستاشاپ (پرستاگرام)، لیست تمام مشتریان و کارمندانی که عضو بات تلگرامی فروشگاه شما شده اند نمایش داده می شود. در این بخش می توانید اطلاعاتی از قبیل تاریخ عضویت، وضعیت فرد عضو شده، آی دی تلگرام و… را مشاهده نمایید. همچنین قابلیت حذف افراد از بات نیز در این بخش در نظر گرفته شده است.

فهرست کاربران