کرون جاب یک قابلیت در سیستم های لینوکسی بوده که وظیفه ی اجرای عملیاتی خاص در زمانبندی خاصی را به صورت کاملا اوتوماتیک بر عهده دارد. با توجه به اینکه در بخش هایی از ماژول پرستاگرام امکان ارسال پست های زمان بندی شده وجود دارد ما نیازمند به اعمال تنظیمات خاص برای کرون جاب هستیم.

همچنین در زمانی که بات تلگرامی شما دارای کاربران زیادی شود امکان ارسال پست های شما در یک زمان توسط سرور امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل کرون جاب این امکان را می دهد تا در فواصل زمانی معینی ارسال پیام ها صورت گیرد.

باید توجه داشته باشید برای صحیح کار کردن ماژول پرستاگرام نیازمند اعمال تنظیمات ساده ای در هاست فروشگاه خود دارید. به این منظور ابتدا وارد بخش تنظیمات ماژول پرستاگرام شده و کد ایجاد زمان بندی در هاست خود را کپی نمایید.

کرون جاب

در صورتی که هاست شما cpanel است پس از ورود به هاست در قسمت پایین بر روی گزینه Cron jobs کلیک کنید. درصفحه مربوطه مطابق شکل زیر تنظیمات را اعمال نمایید.

کرون جاب سی پنل

در صورتی که از هاست دایرکت ادمین استفاده می کنید پس از ورود، بر روی گزینه Cron jobs کلیک کرده و مطابق شکل زیر تنظیمات را اعمال نمایید. همانطور که می بینید در دایرکت ادمین نیاز دارید قبل از کد ایجاد زمان بندی عبارت usr/local/bin/  را قرار دهید.

کرون جاب دایرکت ادمین