با سلام و درود خدمت همه شما همکاران گرامی پرستافا

در تمام سالهایی که این مجموعه فعالیت داشته تمام تلاش و کوشش ما بر این بود که بتوانیم در جامعه کاربری پرستاشاپ ایران مثبت و موثر قدم برداریم ، تلاشی مفید و ارزشمند که بتواند به صدها و شاید هزاران کسب و کار کمک برساند و در نهایت خودش نیز همراه این کسب و کارها قدم های پیشرفت را بردارد.

اگر چه ما هنوز نتوانستیم به اهداف بزرگی که ترسیم کرده بودیم برسیم اما همچنان رضایت خاطری نسبت به قدم ها و گام های کوچکمان داشته ایم و این امید همیشه با ما بوده (و هست) که به هر حال این قدم ها تا حدودی توانسته‌اند مفید واقع شوند.

سال 98 سالی سخت برای مجموعه پرستافا بوده که خوشحالیم که امروز به قله این مشکلات رسیده‌ایم و میتوانیم ادامه این راه را در سراشیبی طی نماییم. در این مقاله و خبر کوتاه سعی میکنیم توضیحاتی پیرامون این موضوع و بررسی اهداف پایانی امسال ارائه نماییم.

حقیقتا سال 98 سال پرستافا نبود!

همه چیز تا قبل از سال 98 راضی کننده بود اما متاسفانه سال 98 سالی بدون پیشرفت و با مشکلات عجیب و ناخواسته آغاز شد! در این سال متوجه مشکلات زیادی بودیم مشکلاتی که تقریبا تا همین اواخر نیز گریبانگیر مجموعه بوده است. گذشته از مسائل و ضرر و زیان های مالی مجموعه که بیشتر شیبه یک سونامی در خود کسب وکار پرستافا بوده اما مهمترین و بزرگترین آسیب مجموعه در این مورد اعتماد در مخاطره ای است که در تمام این سالها برای آن تلاش کرده بودیم!

به عبارت ساده تر خودمان میدانیم که امسال سال ما نبود و انتظار بخشی از مشتریانمان که همیشه همراه و همیارمان بودند را در حد نام و اندازه پرستافا برآورده نکرده‌ایم. بخش پشتیبانی در کسب و کارهایی مثل پرستافا معمولا همیشه درگیر چالش های زیادی هستند پاسخگویی ها گاهی خوب و گاهی متوسط بوده اما امسال سالی بود که احساس میکنیم ضعف ها پررنگ تر از گذشته بوده است و ما این ضعف را به خوبی درک میکنیم.

اگر چه در 9 ماه اخیر تمام تلاشمان را کرده ایم که خیلی آرام از شرایط موجود گذر کنیم و مانند یک ضربه گیر کمترین ارتعاش و سر و صدایی را به بیرون انتقال دهیم اما مطمئن هستیم که سکوت و سکون آزار دهنده پرستافا تا حدود زیادی این بحران را بازگو کرده‌ است.

اقداماتی که باید انجام میشد اما …

برنامه های زیادی برای سال 98 داشتیم برخی از آنها جدید ، متفاوت و شاید خارق العاده از نظر ما بودند و برخی نیز اقدامات همیشگی مثل آپدیت ها و برنامه های تکمیلی. در مورد اقدامات جدید که تقریبا هیچ اقدامی انجام نشد اما در مورد آپدیت ها و برنامه های تکمیلی، با نواقص و ضعف های متعددی پیگیری شد. بهبود مشکلات و ساختارهایی را انجام دادیم اما انتظارمان آنطور که باید و شاید عملی نشد.

میدانیم که انتظارات از پرستافا بسیار فراتر از عملکرد ما در این سال بوده است و ما مطمئن هستیم که این انتظارات دوباره مانند گذشته و حتی بهتر از آن پوشش داده خواهد شد.

ماژول پرستامارکت ؛ بزرگترین نگرانی و چالش امسال پرستافا

اگر چه در تلاش هستیم تا در ماههای آتی امسال تمامی ماژولها آپدیت و به روز رسانی شوند اما بزرگترین نگرانی ما آپدیت سریعتر ماژول پرستامارکت است.

کمتر از یک سال پیش اولین اطلاعیه پیش فروش پرستامارکت برروی کانال پرستافا منتشر شد و طبق برنامه این ماژول در تلاش بودیم تا در پایان بهار به نسخه 0.9 این ماژول (ویژه افزودن محصول توسط فروشنده) برسیم که البته توسعه این ماژول تا قبل از نوروز 98 به خوبی و با تاخیر اندک ولی قابل قبول پیش رفت که  اما متاسفانه در سال 98 مشکلاتی آغاز شد که به برنامه توسعه این ماژول به طور کلی آسیب ایجاد کرد.

به عبارت دیگر تا پیش از نوروز 98 در مجموع 7 آپدیت از این ماژول منتشر و در طی سال 98 به طور کل هفت آپدیت کوچک دیگر منتشر شد که از اهداف تعیین شده عبور نکرد.

اگر چه توسعه این ماژول در همه این ماهها به سختی و به آرامی انجام میشد اما متاسفانه نتوانستیم در هیچکدام از اهداف ماژول پرستامارکت قدم قابل توجهی را برداریم و به شکلی شاید بزرگترین آسیب و ضعف ما در امسال متوجه این پروژه و این ماژول بود.

اگر چه از تک تک مشتریان این ماژول به صورت مستقیم عذرخواهی کرده و خواهیم کرد اما میدانیم که این پروژه و این بدقولی فراتر از آن است که بتواند صرفا با یک عذرخواهی ساده آن را تمام کنیم تمام تلاش ما در چند ماه باقیمانده امسال این است که بتوانیم هر چه سریعتر اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات و ضعف های این پروژه انجام دهیم تا حداقل پایان امسال نتیجه نهایی بتواند تا حدودی ضعف ها را کمرنگ تر نماید.

خوشبختانه در این لحظه که این مقاله در حال نگارش است توسعه این ماژول به خوبی و بدون مشکل در حال پیگیری بوده و امیدواریم تا پایان این ماه یک آپدیت ویژه و مفید از این ماژول منتشر شود. البته در تلاشیم یک آپدیت آزمایشی دیگر نیز در همین ماه منتشر کنیم.

یک سال پشتیبانی رایگان ویژه مشتریان پرستامارکت

از ابتدای دی ماه 98 به منظور تشکر و قدردانی و همچنین یک عذرخواهی کوچک و ویژه از مشتریان این ماژول ، یک سال پشتیبانی رایگان (معادل یک میلیون دویست هزار تومان) به تمامی مشتریان این ماژول اهدا خواهد شد تا هم بتوانند از آپدیت های منتشر شده در ماههای آتی به رایگان و بدون هزینه اضافه استفاده نموده و هم مطمئن شویم که این عزیزان در استفاده از آپدیت های آتی این ماژول حتی آپدیت های سال آینده مشکلی نخواهند داشت و به صورت کامل دغدغه استفاده از این ماژول را برای این عزیزان پوشش دهیم.

در نهایت  …

اگر چه سال 98 به خوبی آغاز نشد اما مطمئنیم که میتوانیم آن را به خوبی پایان دهیم. از همه همکاران و همیاران عزیزمان که در این شرایط در کنارمان بوده و هستند تشکر ویژه میکنیم و مطمئنیم که با همراهی و همیاری شما عزیزان ، مسیر بهتری در پیش رو خواهیم داشت!

امیدواریم در ماههای باقیمانده بتوانیم ضعف ها و مشکلات چند ماه گذشته را پوشش دهیم و جمع بندی مناسبی را برای آغاز سالی بهتر داشته باشیم. مطمئن هستیم که سال آینده چالش های بزرگ اما شیرینی را تجربه خواهیم کرد!

 

با سپاس و احترام فراوان

پرستافا