سلام و عرض ادب خدمت همکاران و همراهان همیشگی

چندی پیش نسخه 1.7.4.0 پرستاشاپ منتشر شد و متاسفانه این نسخه ، برای زبان فارسی مشکلات متعددی داشت که به همین ترتیب پرستافا خبر انتشار این نسخه را پوشش نداد و از طرف دیگر با توجه به مشکلات متعدد آن در کانال تلگرام پرستافا خبر هشدار و توصیه به عدم ارتقا به این نسخه منتشر شد.

پس از اطلاع رسمی تیم پرستاشاپ بالافاصله اقدام به آپدیتهای مربوطه به صورت رسمی شد و در نهایت نسخه 1.7.4.2 پس از مدتی شد. به منظور احتیاط و بررسی بیشتر این نسخه و همچنین به دلیل مشغله های متعدد که به منظورم ارائه محصولات و خدمات جدید پرستافا در دستور کار بود خبر انتشار این محصول با تاخیر انجام شد.

به همین منظور پرستافا در سه مرحله ابتدا اقدام به هماهنگ سازی پرستاپلاس و بومی ساز و همچنین ارتقا نسخه های دمو پرستافا و در نهایت نیست انتشار نسخه دهم زمپ پرستاشاپ فارسی اقدام نمود.

طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر این نسخه مشکلی نداشته (یا بهتر است بگوییم مشکلات کمی داشته) و انتقال به این نسخه با رعایت نکات احتیاطی مانند پشتیبان گیری کامل (دیتابیس و فایلها) از نظر ما مشکلی نداشته و میتوانید اقدام کنید. اما مطمئن شوید که تخصص کافی برای اینکار را داشته و قالب و همچنین همه ماژولهای فروشگاه شما با این نسخه سازگار باشند!

موارد جدید در نسخه 1.7.4 چیست؟

طبق اطلاعیه و خبر رسمی وبلاگ توسعه دهندگان پرستاشاپ این تغییرات به صورت خلاصه به شرح زیر میباند!

منو جدید بخش مدیریت

با توجه به منوی جدید بخش مدیریت، تمام صفحات در حال حاضر در تلفن همراه قابل دسترسی هستند! این بخش بر اساس بوت استرپ 4 طراحی شده است و قابل اسکرول می باشد .

شخصی سازی قالب

ویژگی های شخصی سازی قالب را می توان درمسیر: طراحی-> صفحه قالب و لوگو پیدا کرد. این امکان به کاربران اجازه می دهد تا صفحه اصلی را شخصی سازی نمایند. و برای کاربران فنی بیشتر، ویژگی “قالب فرزند” برای شخصی سازی کردن یک قالب، دسترسی آسان تر شده است. شما می توانید آن را به طور مستقیم در تب شخصی سازی پیشرفته پیدا کنید.

علاوه بر موارد بالا بهبودهایی در زمینه سئو ، سبد خرید و افزوده شدن فونت مناسب برای زبان فارسی و همچنین بهینه سازیهایی به منظور افزایش کارایی و بهره وردی در بخش مدیریت و بخش کاربری ایجاد گردیده است.

 تغییرات بخش فنی

در بخش فنی دو هوک جدید زیر در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است.

  • displayDashboardToolbarTopMenu
  • displayAdminEndContent

همچنین در این نسخه نیز صفحات جدیدی به فریم ورک سیمفونی منتقل شده و هسته فریم ورک سیمفونی نیز به نسخه 3.4 منتقل گردیده است.  همچنین حداقل نیازمندی پرستاشاپ به نسخه PHP 5.6 تغییر کرده و با نسخه پی اچ پی 7.2 نیز سازگار و هماهنگ گردید.

بخش مدیریت با بوت استرپ نسخه 4.0 هماهنگ شده و کیت رابط کاربری پرستاشاپ نیز با این نسخه بوت استرپ هماهنگ گردید.

تغییرات پرستاشاپ نسخه 1.7.4.0

این نسخه تغییرات بسیار زیادی را شامل میشده که میتوانید از این لینک آنها را مشاهده کنید.

تغییرات پرستاشاپ نسخه 1.7.4.1

این نسخه شامل 16 رفع باگ برروی نسخه 1.7.4.0 و دو مورد بهبود بوده که شامل تغییرات زیر میشود.

تغییرات پرستاشاپ نسخه 1.7.4.2

این نسخه نیز 18 رفع باگ و دو مورد بهبود کوچک را شامل میشده که برروی نسخه 1.7.4.1 اعمال شده است!

همانطور که در فهرست تغییرات نسخه های فوق مشاهده میکنید به دلیل مشکلات متعدد نسخه 1.7.4.0 دو نسخه اصلاحیه دیگر با تعداد رفع مشکلات زیر به فاصله زمانی اندک منتشر شد که خوشبختانه مشکلات متعدد نسخه 1.7.4.0 را تا حدودی برطرف نمود.

 

زمپ پرستاشاپ فارسی نسخه دهم سازگار با پرستاشاپ 1.7.4.2 منتشر شد!

روز گذشته نسخه جدید زمپ سازگار و هماهنگ با نسخه 1.7.4.2 منتشر شد و برروی سرور قرار گرفت. هم اکنون میتوانید آخرین نسخه این نرم افزار را از اینجا دانلود و از آخرین نسخه پرستاشاپ 1.7.4.2 استفاده نمایید!

 

با احترام و آرزوی موفقیت.

تیم پرستافا