با سلام و درود خدمت همکاران و همراهان عزیز

همانطور که طبق این اطلاعیه قبلا اعلام کرده‌ایم، توسعه ماژول پرستامارکت در زمستان 98 از اولویت های پرستافا است. با توجه به مشکلات پیش آمده در توسعه این ماژول در ماههای اخیر لازم میدانیم برنامه زمانبندی دقیق تری را برای این فصل در نظر بگیریم تا همکاران و مشتریان محترم این ماژول نیز بتوانند برنامه کاری و پروژه خود را با توسعه این ماژول هماهنگ سازند.

اگر چه امیدواریم در زمستان علاوه بر برنامه ذکر شده در زیر بتوانیم عملکرد بهتری را داشته باشیم اما این برنامه ، دورنمای ما در زمستان خواهد بود.

پنجم دی‌ماه 98 : انتشار نسخه 0.9

ماژول پرستامارکت نسخه 0.9 آماده شده است و از آنجایی که این ماژول تغییراتی در دیتابیس و هسته ماژول داشته در تلاشیم تا اقداماتی را در این هفته پیش از انتشار آن انجام دهیم. همچنین طبق قولی که به مشتریان این ماژول داده ایم ، یک سال پشتیبانی رایگان را به همه مشتریانی که قبلا این ماژول را تهیه نموده اند اضافه نماییم. انتشار رسمی این ماژول در پنجم دی ماه خواهد بود که برای دانلود مشتریان برروی سایت قرار خواهد گرفت.

با این حال همانطور که بیان شد با توجه به تغییرات هسته ماژول و دیتابیس، میبایست فروشگاه مشتریانی که در حال حاضر از نسخه های قبلی این ماژول استفاده میکنند را با نظارت مستقیم به نسخه جدید ارتقا دهیم تا مطمئن شویم که این ارتقا با دقت و بدون مشکل انجام خواهد شد.

بنابر این از مشتریانی که در حال حاضر از این ماژول استفاده میکنند خواهشمندیم قبل از پنجم دی ماه یک تیکت در بخش پشتیبانی ایجاد نمایند تا ارتقا ماژول در فروشگاه این عزیزان توسط تیم فنی پرستافا و با نظارت کارشناسان مربوطه انجام شود.

در صورتی که تا این لحظه از ماژول هیچ استفاده ای نکرده اید توصیه میکنیم اگر نسخه قبلی را نصب داشتید آن را به صورت کامل حذف نصب کنید و نسخه جدید ماژول را نصب کنید. (توجه داشته باشید که در صورت حذف نصب تمامی اطلاعات ماژول پاک خواهد شد بنابر این مطمئن شوید که هیچ اطلاعات مهمی ندارید.)

مثل همیشه توصیه میکنیم قبل از هر کار فنی ، حتما یک پشتیبان کامل از فروشگاه شامل دیتابیس و فایلها تهیه نمایید.

امکان افزودن محصول در نسخه 0.9 ماژول پرستامارکت

در این نسخه از ماژول پرستامارکت امکان افزودن محصول توسط فروشندگان به ماژول اضافه شده است. این امکان برخلاف ماژولهای خارجی به صورت ویژه ای تدارک دیده شده تا مشکلات پیرامون مدیریت محصول توسط فروشنده در آن به حداقل برسد.در برخی ماژولهای خارجی فروشندگان مستقیما محصولات را (در جدول محصولات پرستاشاپ) ثبت یا ویرایش کرده و این باعث ایجاد انبوهی از محصولات در هسته پرستاشاپ شده و که علاوه بر سنگینی و تعدد محصولات گاها مشکلات متعدد دیگری را نیز در فروشگاه ایجاد میکند.  به عنوان مثال اگر فروشنده محصول را ویرایش کند محصول به صورت کامل از دسترس خارج شده و مدیر فروشگاه باید دوباره محصول را فعال نماید.

در ماژول پرستامارکت مفهومی به نام پیش نویس محصول وجود دارد که فروشندگان به صورت مستقیم با پیشنویس محصولات در ارتباط هستند. این ویژگی مفید باعث میشود که اجازه دخل و تصرف به محصولات هسته پرستاشاپ به فروشندگان داده نشود بدین ترتیب فروشندگان به جای دسترسی مستقیم به ویرایش محصولات پرستاشاپ ، دسترسی غیر مستقیم و با واسط ناظران خواهند داشت و صرفا میتوانند بر پیشنویس محصولات مدیریت داشته باشند.

در نهایت با هر ویرایش و یا ایجاد پیشنویس ، ناظران مارکت پلیس و فروشگاه میتوانند به صورت دقیقا تغییرات را رصد کرده و در صورت تایید به محصولات پرستاشاپ در هسته اضافه نمایند.

در این نسخه فروشندگان میتوانند محصول ایجاد کنند یا محصولات قبلی خود را ویرایش کنند. همچنین مدیران مارکت نیز میتوانند محصولات ایجاد شده یا ویرایش شده فروشندگان را از بخش مدیریت ماژول پرستامارکت مشاهده و در صورت موافقت تایید نمایند. همچنین مدیران مارکت میتوانند به صورت دستی محصولات قبلی فروشگاه خود را به فروشندگان موجود متصل نمایند تا آن فروشندگان دسترسی جهت ویرایش های آتی محصولات را داشته باشند.

در این آپدیت سعی شده امکانات اصلی و پایه ای افزودن و ویرایش محصول به فروشندگان و مدیران مارکت اعطا شود. البته امکان مدیریت ترکیب ها و ویژگی های محصول نیز در آپدیت های آتی همین ماه منتشر خواهد شد.

15 دی‌ماه 98 : رفع مشکلات احتمالی گزارش شده نسخه 0.9

بخش افزودن و مدیریت محصول شاید مهمترین بخش پرستامارکت باشد ما میخواهیم این بخش بهترین عملکرد را در بین تمامی ماژولهای خارجی موجود داشته باشد. به همین جهت امیدواریم در این بازه زمانی همکاران و مشتریان مجترم این ماژول ایده ها و همچنین درخواستها و مشکلات احتمالی را به ما گزارش نمایند تا بتوانیم بهترین شرایط را برای این بخش آماده نماییم.

سعی میکنیم مشکلاتی که در این بازه زمانی گزارش میشود را سریعا برطرف نماییم اما سایر ایده ها و درخواستهای پیشرفته در مورد این بخش را در نیمه دوم این ماه انجام خواهیم داد.

15 الی 30 دی‌ماه 98 : بهبود امکان افزودن محصولات

امکان افزودن محصولات بسیار میتواند پیچیده باشد ، امکاناتی که ما در نسخه ابتدایی و پایه ای این ماژول اضافه کردیم ممکن است با نیاز همه همکاران و مشتریان مطابقت نداشته باشد به همین دلیل با توجه به گزارشات و پیشنهادات همکاران در تلاش خواهیم بود تا امکانات این بخش ماژول را در این بازه زمانی بهبود داده و تلاش نماییم تا این بخش کاملتر از نسخه ابتدایی شود.

به همین جهت از همه عزیزان خواهشمندیم که با دقت نظر بررسی های لازم را انجام داده و پیشنهاداتشان را برای بهبود این بخش برای ما ارسال نمایند.

بهمن‌ماه و اسفندماه 98 : انتشار نسخه 1.0 ماژول پرستامارکت

طبق برنامه ای که در گذشته برای ماژول پرستامارکت تعریف شده بود امکانات نسخه 1.0 به شرط زیر بوده بوده است :

  • تعیین کمیسیون پیشرفته بر اساس دسته ها
  • اطلاع رسانی پیشرفته
  • فیلدهای دلخواه ثبت نام و ارسال مدارک
  • پروفایل و داشبورد حرفه ای

بدین ترتیب میخواهیم امکانات نسخه 1.0 را در دو ماه بهمن و اسفند به این ماژول به صورت آپدیتهای دو هفته ای به ماژول اضافه نماییم.

اگر چه ترتیب این آپدیت ها ممکن است تغییر کند اما پیشفرض این است که ابتدا کمیسیون پیشرفته و اطلاع رسانی در بهمن و سپس فیلدهای دلخواه و پروفایل پیشرفته در اسفند به روز رسانی شود.

البته در عمل باید ببینیم که کدام بخش پیش نیاز سایر بخش ها بوده یا بهتر است که ابتدا پیاده شود در نهایت خروجی دو ماه پایان سال نسخه 1.0 ماژول پرستامارکت خواهد بود.

ماژول پرستامارکت در سال 99 همچنان به روز رسانی خواهد شد.

اگر بتوانیم طبق برنامه فوق به روز رسانی این ماژول را انجام دهیم همچنان از برنامه به روز رسانی ماژول عقب هستیم بنابراین تلاش و کوشش ما بر این است که تمرکز ویژه ای را در بهار و تابستان 99 برروی این ماژول داشته باشیم.

بنابراین نسخه 2 و نسخه 3 در سال 99  (بهار و تابستان) به روز رسانی خواهد شد و امیدواریم که در این نسخه ها بتوانیم بهترین ماژول مارکت پلیس پرستاشاپ را ایجاد نماییم که البته هدفی بزرگ بوده و نیاز به تلاش فراوان دارد.

 

با احترام و آرزوی موفقیت

تیم توسعه پرستافا