با سلام و درود خدمت همکاران و همراهان عزیز

روز گذشته پرستاشاپ نسخه 1.7.3.2 منتشر شد و طبق روال همیشگی پرستافا آپدیت ها و اطلاعیه های لازم منتشر میگردد. اگر چه نسخه های قبلی 1.7.3.0 و نسخه 1.7.3.1 با وجود ارائه آپدیتها در همان زمان فرصت انتشار خبر آن به دلیل مشغله های تیم پرستافا برای ارائه سریعتر برنامه های مهم انجام نشد اما خوشحالیم که فرصتی فراهم شد تا بتوانیم اطلاعیه مربوط به انتشار این نسخه را در سریعترین زمان ممکن درج نماییم.

طبق اطلاعیه وبلاگ رسمی توسعه دهندگان پرستاشاپ، آپدیت نسخه 1.7.3.2 در حال حاضر در دسترس قرار گرفته است و این نسخه شامل 17 باگ گزارش شده و برطرف شده توسط توسعه دهندگان و جامعه کاربری جهانی پرستاشاپ است. البته طبق بررسی انجام شده توسط ما به نظر برخی از مشکلات یا اصلاحیه ها برخلاف آنچیزی که در مطلب انتشار این نسخه آمده به خوبی با این نسخه ادغام نشده است.

به نقل از وبلاگ رسمی پرستاشاپ برخی از مهمترین تغییرات و رفع مشکلات این نسخه عبارت اند از :

  • مشکل به روز رسانی ترکیب ها که با پی اچ پی نسخه 7.1 به بالا کار نمیکرد.
  • مشکل نصب ناموفق یک قابل به کمک سیستم جدید پرستاتراست
  • مشکلات متعدد در بخش موجودی انبار محصولات
  • همچنین فایل Install_prestashop.html که در برخی از سیستم ها قابل مشاهده نبود.

هم اکنون میتوانید با مراجعه به صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی آخرین نسخه پرستاشاپ رسمی را دانلود نمایید. همچنین همزمان میتوانید از هفتمین نسخه زمپ پرستاشاپ فارسی که همزمان با این انتشار و اطلاعیه آماده گردیده است استفاده نمایید.

پرستاشاپ فارسی

فهرست کامل تغییرات در این نسخه به شرح زیر می باشد :

همین حالا میتوانید با نصب پرستاشاپ رسمی و همچنین نصب ماژولهای پرستاپلاس (ابزارهای کاربردی پرستاشاپ) و پرستاپی (درگاه پرداخت پیشرفته پرستاشاپ) به عنوان ماژولهای اصلی مورد نیاز پرستاشاپ، فروشگاه اینترنتی خود را بر روی بستر پرستاشاپ فارسی ایجاد کنید.

اگر با پرستاپلاس آشنا نیستید ...

اگر هنوز با پرستاپلاس آشنا نیستید یا اطلاعات کمی در این رابطه دارید، توصیه می کنیم ابتدا این مقاله را در در رابطه با پرستاپلاس مطالعه نمایید ، در این مقاله گفته ایم چرا باید از پرستاپلاس استفاده کنیم!

پس از مطالعه میتوانید از صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی آخرین نسخه را دانلود و بر روی پرستاشاپ خود نصب نمایید!

تشکر از مشارکت کنندگان نسخه 1.7.3.2

مشارکت کنندگان نسخه 1.7.3.2 از هر دو گروه رسمی و جامعه کاربری تشکیل شده که 6 نفر از این عزیزان برای اولین بار با پرستاشاپ مشارکت داشته اند. در این نسخه افراد زیر مشارکت داشته اند :

Alban L, AliShareei, GuillaumeKadolis, Loïc Sapone, Marion François, Mehrshad, Mickaël Andrieu, nigel, Nigel Helliwell, Pablo Borowicz, Sarah Lorenzini, Thomas LEVIANDIER, Thomas Nabord

همانطور که قبلا ما در مطلب روش نسخه بندی پرستاشاپ بیان کرده ایم ، این نسخه نیز یک اصلاحیه برروی نسخه 1.7.3 میباشد و ارتقا از این نسخه یا سایر اصلاحیه های این نسخه به نسخه منتشر شده امروز ، به آسانی قابل انجام خواهد بود و انتظار میرود که ماژولهای و قالبهای سازگارن با نسخه 1.7.3.x با این نسخه نیز بدون مشکل سازگار باشند.

همچنین آپدیت از نسخه 1.7.x نیز میبایست راحت و بدون مشکل انجام گردد اما سایر نسخه های قدیمی تر مثلا 1.4 و 1.5 و 1.6 نیازمند بررسی دقیقتر ماژولها و قالبها برای سازگاری آنها خواهد بود.

نکته نهایی؛ برای تست و بررسی و یا توسعه از زمپ ویژه پرستاشاپ فارسی استفاده کنید!

همچنین لازم به ذکر است که نسخه ویژه زمپ پرستاشاپ 1.7.3.2 منتشر شده و هم اکنون قابل دانلود و استفاده میباشد. همانطور که احتمالا میدانید این نرم افزار ویژه پرستاشاپ فارسی بوده و برای تست و بررسی و همچنین توسعه سریع و راحت پرستاشاپ قابل استفاده میباشد.

اگر با نرم افزار Xampp پرستاشاپ فارسی آشنا نیستید ...

پرستافا برای استفاده بهتر و سریعتر از پرستاشاپ و تست و بررسی آن و همچنین برای مسائل آموزشی و توسعه پرستاشاپ زمپ ویژه‌ای را آماده کرده که پرستاشاپ برروی آن نصب و تنظیم و آماده سازی شده است!

به کمک این نرم افزار میتوانید بدون صرف وقت و زمان برروی کامپیوتر شخصی خود محیط شبیه‌سازی شده سرور را ایجاد کرده و از پرستاشاپ نصب و تنظیم و آماده شده فارسی استفاده کنید!

جهت دریافت آخرین نسخه زمپ xampp پرستاشاپ و همچنین آموزش راه اندازی و استفاده این نرم افزار می‌توانید به صفحه معرفی و آموزش «XAMPP پرستاشاپ فارسی» مراجعه نموده و آن را دریافت نمایید و طبق آموزش از آن استفاده کنید.

منبع : وبلاگ پرستاشاپ

با احترام فراوان

تیم پرستافا