با سلام و درود خدمت دوستان و همراهان عزیز

 

در طول مدتی که پرستاپلاس منتشر شده تا به امروز تغییر و تحولات زیادی را برای این ماژول شاهد بوده ایم و به همین ترتیب در هر بار توضیحات جدید و متفاوت برای این ماژول و امکانات آن و نحوه استفاده از آن نوشته شده است. تکرار همه این مطالب یا لینک دادن به مطالب قبلی در هر مطلب جدید کار بیهوده ای است بنابر این در این مقاله یک گردآوری و جمع بندی کلی را می نویسیم تا تنها کافی باشد به این مطلب لینک دهیم تا کاربران جدید نیز بتوانند به سادگی به مطالب منتشر شده دسترسی داشته باشند!

تاریخچه کوتاه از پرستافا …

سالها از فعالیت وبسایت قبلی گروه پرستافا ( یعنی سایت دی بی اس تم ) میگذشت و در تمام این مدت در حوزه راه اندازی وبسایت و فروشگاه اینترنتی و همچنین خدمات مرتبط دیگر در این حوزه فعالیت داشته که در این مدت نیز تمام تلاشمان ارائه خدمات و محصولات با کیفیت مناسب و همچنین پشتیبانی مطلوب بوده‌ایم.

خوشبختانه و با حمایت مشتریان  عزیزمان توانستیم به این هدف تا حدود زیادی دست یابیم و خدمات و محصولات باکیفیت و پشتیبانی مناسبی را ارائه دهیم!

تقریبا سه سال آخر فعالیتمان در حوزه پرستاشاپ بوده و نواقص و مشکلات بزرگی در این حوزه احساس میشد در ابتدا همانطور که بیان شد با محصولات ویژه ای در این حوزه نواقص مهمی را برطرف نماییم که حتی بعد از سالها توسعه آنها امروز نیز تقریبا مهمترین ماژولها و قالبهای پرستاشاپ در ایران بوده و هر فروشگاه اینترنتی بر پایه پرستاشاپ به آنها نیاز داشته و خواهد داشت!

با توجه به تمرکز فعالیتها در حوزه پرستاشاپ و همچنین مشکلات بزرگ دیگری که در این حوزه احساس میشد از زمستان 95 تصمیم بر آن گرفتیم که پرستافا را با هدف تحولات مفید و موثری در این حوزه ایجاد نمایید!

به همین منظور در سوم بهمن 95 در این پست از وبلاگ دی بی اس تم ( اینجا ) خبر برنامه ریزی برای افتتاح پروژه پرستافا را نوشتیم و قول دادیم که پرستافا آغازگر فصلی نو در پرستاشاپ فارسی خواهد بود!

پس از آن کار برروی وبسایت جدید را آغاز نموده و کارهای ابتدایی از جمله طراحی قالب و انتقال برخی محتواها را در آن آغاز نمودیم! اما به صورت رسمی در 27 خرداد 96 در این نوشته خبر آن را منتشر کردیم و مژده دادیم که تابستان 96 نقطه عطف فعالیتهای ما و همچنین تحولات پرستاشاپ فارسی با پرستافا خواهد بود!

مفتخریم و خوشحالیم که اعلام کنید که در کمتر از سه ماه از آغاز فعالیت رسمی پرستافا ، پرستاشاپ فارسی تحولات بزرگی را تجربه نموده که امیدواریم این تحولات و تغییرات در ماههای آتی کامل گردند!

پرستاشاپ و تحولات پرستافا

پرستاشاپ فروشگاه ساز رایگان و مستعدی است که به خوبی میتواند نیازهای یک فروشگاه اینترنتی را پوشش دهد! پشتیبانان رسمی این فروشگاه ساز در طول سالهای اخیر بسیار فعال بوده و در ایران نیز از استقبال عمومی بسیار خوبی مواجه شده است.

با همه این مزایا اما در ایران مانند هر سیستم مدیریت محتوا و فروشگاه ساز دیگری معایب و مشکلاتی داشته که میتوان به موارد متعددی اشاره نمود!

پرستافا در تلاش است تا بتواند در این حوزه ایجاد نموده و مشکلات موجود را تا حدودی برطرف نموده ، خوشبختانه در این مدت کوتاه نیز توانسته ایم با حمایت و همراهی جامعه کاربری پرستاشاپ به اهداف بزرگی دست پیدا نماییم!

 

  • پرستاشاپ برای اولین بار در جهان، قابلیت استفاده از پلاگین ها را به کمک ماژول پرستاپلاس دارا گردید!
  • برای اولین بار در بین تمام فروشگاه سازهای ایران ، بومی سازی توسط ماژول توسط تیم پرستافا انجام شد!
  • همچنین برای اولین بار در حوزه پرستاشاپ ، بومی سازی پرستاشاپ متحول گردید و دیگر نیاز به نسخه فارسی شده فروشگاه ساز نبوده و تنها با نصب یک ماژول به نام پرستاپلاس بومی سازی کامل پرستاشاپ انجام میگردید!
  • بومی سازی پرستاشاپ نسخه 1.7 برای اولین بار در ایران توسط بومی ساز پرستافا انجام شده است

 

خوشحالیم که در این مدت کوتاه پرستافا و محصولات پرستافا از جمله پرستاپلاس توانسته نیازها مشکلات مهمی را در حوزه پرستاشاپ برطرف نموده و حتی تحولاتی را در این زمینه ایجاد نماید اما به شما قول خواهیم داد که حرکت ادامه خواهد داشت و قدم های بزرگتری را در آینده به کار خواهیم بست.

با پرستاپلاس مجموعه ابزارهای رایگان پرستاشاپ بیشتر آشنا شوید!

اگر میخواهید با نحوه نصب و استفاده از ماژول پرستاپلاس بیشتر آشنا گردید ، میتوانید از این آموزش ویدئویی منتشر شده استفاده نمایید!

همچنین با نصب پرستاپلاس میتوانید از پلاگین های مفید و کارآمد نیز برروی پرستاشاپ خود استفاده نمایید!

اطلاعات بیشتر در مورد بومی ساز پرستاپلاس

اگر میخواهید در مورد پرستاپلاس بیشتر بدانید :

نصب فروشگاه ساز یا ارتقا پرستاشاپ

تا پیش از انتشار پرستاپلاس معمولا رسم بر این بوده که از نسخه های غیر رسمی که تغییرات زیادی در هسته آنها ایجاد گردیده استفاده می شده است ، خوشبختانه با پرستاپلاس میتوان به راحتی از نسخه های رسمی پرستاشاپ استفاده نمود و تنها با نصب یک ماژول به نام پرستاپلاس از نسخه فارسی پرستاشاپ برروی نسخه رسمی استفاده نمود!

اگر تا قبل از این نیز از نسخه غیر رسمی پرستاشاپ استفاده میکردید دیگر به هیچ عنوان این کار توصیه نمیگردد، بهترین انتخاب در حال حاضر استفاده از نسخه های رسمی پرستاشاپ بوده و تنها کافی است پرستاپلاس را برروی فروشگاه خود نصب نمایید!

اگر میخواهید بدانید چگونه به نسخه رسمی پرستاشاپ ارتقا دهید میتوانید با مشاهده این ویدئو آموزشی به راحتی این کار را انجام دهید! با این کار میتوانید پرستاشاپ را به راحتی به نسخه های جدید منتشر شده ارتقا داده و هزینه اضافی برای ارتقا فروشگاه خود انجام ندهید!

استفاده از پلاگین های مفید و کارآمد در پرستاشاپ

پرستاپلاس در ابتدا یک ماژول صرفا بومی ساز بوده و پس از انتشار نسخه دوم این ماژول تحول جدیدی در حوزه پرستاشاپ ایجاد شد و آن تحول افزوده شدن قابلیت استفاده و کار با پلاگین ها در پرستاشاپ بوده است!

حال به لطف پرستاپلاس میتوان از پلاگین های مفید و کارآمد نیز در پرستاشاپ استفاده نمود و به زودی ده‌ها و شاید صدها پلاگین مفید برای پرستاشاپ در دسترس برای دانلود و استفاده قرار خواهد گرفت!

برای مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه پیرامون پلاگین ها میتوانید به این بخش از پرستافا مراجعه نموده و فهرست آخرین پلاگین ها و اطلاعیه های آنها را مشاهده نمایید!

چرا پرستاپلاس! (جمع بندی)

  • پرستاپلاس فراتر از یک ماژول بوده و برای اولین بار در دنیا امکان ویژه پلاگین ها را به پرستاشاپ اضافه می نماید!
  • به کمک پرستاپلاس میتوان از پلاگین های مفید و کاربردی پرستاشاپ استفاده نمود!
  • پرستاپلاس همزمان سازگار با نسخه های 1.6 و 1.7 پرستاشاپ می باشد!
  • پرستاپلاس برای اولین بار در ایران در بین تمام فروشگاه سازهای منبع باز تنها با نصب یک ماژول اقدام به بومی سازی کل پرستاشاپ نموده است!
  • با کمک بومی ساز پرستافا تنها با نصب ماژول برروی پرستاشاپ رسمی میتوان از پرستاشاپ فارسی لذت برد!
  • بومی سازی پرستاشاپ با فونتهای متعدد و زیبا مانند وزیر ، یکان ، ساحل ، نازنین و چند فونت دیگر و کیفیت مناسب بومی سازی پنل مدیریت و قالب پیشفرض پرستاشاپ را به بهترین شکل ممکن بومی سازی و راستچین می نماید!
  • با کمک پرستاپلاس هیچ نیازی به نسخه های غیر رسمی پرستاشاپ که تغییرات متعددی را در هسته داده اند وجود ندارد و تنها با نصب ماژول برروی هسته رسمی میتوان از پرستاشاپ به راحتی استفاده نمود!
  • همزمان با انتشار جهانی پرستاشاپ کاربران قادر به استفاده و یا ارتقا به نسخه رسمی و به روز پرستاشاپ خواهند بود در صورتی که نسخه های غیر رسمی و فارسی شده ممکن چند روز تا چند هفته تاخیر داشته باشند!
  • ارتقا پرستاشاپ به نسخه رسمی به راحتی چند کلیک انجام میشود در صورتی که برای استفاده از نسخه غیر رسمی باید نسخه های آن را آپلود کرد و نیاز به انجام کار بیشتر و صرف زمان بیشتری خواهد بود!
  • پلاگین های متعدد مانند ادیتور کامل و پیشرفته همزمان با نصب پرستاپلاس برروی فروشگاه در دسترس قرار دارد!

دانلود پرستاپلاس!

در صورتی پرستاپلاس را مفید دانسته و میخواهید از آن استفاده نمایید ، میتوانید از این لینک اقدام به دانلود آن نمایید و مانند هر ماژول دیگری در پرستاشاپ آن را به سادگی نصب نمایید!

این ماژول رایگان بوده و از صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی در دسترس جهت دانلود می باشد!

عضویت در کانال تلگرام پرستافا

در پایان پیشنهاد میکنم حتما در شبکه های اجتماعی به خصوص کانال تلگرام پرستافا مشترک شده تا بتوانید از آخرین اخبار و تحولات پرستاشاپ و همچنین آخرین به روز رسانی ها و پلاگین های جدید باخبر گردید!

تلگرام : https://telegram.me/Prestafa

وبمستران : https://webmasteran.com/Prestafa

اینستاگرام : https://www.instagram.com/Prestafa

 

سخن آخر …

تمام تلاش های پرستافا و همچنین نتایج حاصل شده به لطف حمایت بی دریغ مشتریان و همچنین جامعه کاربری پرستاشاپ می باشد! امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با کمک این حمایت و همراهی شما عزیزان این مسیر را ادامه داده و بتوانیم قدم های مثبت و مفیدی را در این زمینه برداریم!

 

با احترام و سپاس فراوان

تیم توسعه پرستافا